Hamiltoné a rajtelsőség, Räikkönen a második!

Tovább folytatódik Lewis Hamilton pole-sorozata: a brit Monzában sem talált legyőzőre az időmérő edzésen. Nico Rosberg motorcseréje után ráadásul csak a negyedik rajtkockát szerezte meg. Közöttük a két Ferrari – Kimi Räikkönen idén először az első sorban!

Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen (Fotó: Batchelor / XPB Images) Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen (Fotó: Batchelor / XPB Images)



Sorozatban hetedik alkalommal rajtolhat az első rajtkockából a világbajnokságot vezető Lewis Hamilton, miután a brit világelső sikeresen a keményen hajrázó Ferrarik előtt tudott maradni az Olasz Nagydíj időmérő edzésén.

Hamilton csupán alig több mint 0,2 másodpercet adott a meglepetésre mindkét autóval a legjobb háromba jutó Scuderia versenyzőinek – Kimi Räikkönennek sikerült megvernie Sebastian Vettelt és helyet foglalnia magának az első sorban.

Nico Rosberg a másik Mercedesszel csupán a negyedik rajtkockát tudta megszerezni. A német autójába közvetlenül a minősítő edzés előtt vissza kellett szerelni a már Kanada óta használt előző specifikációjú erőforrást azt követően, hogy a brackley-iek ezen a hétvégén debütáló továbbfejlesztett egységei közül Rosbergében hibát találtak a mérnökök.

A meglehetősen hektikusra sikeredett első szakaszban Rosbergen kívül Max Verstappennek és Daniel Ricciardónak is meggyűlt a baja a technikával. Mindketten csak az utolsó pillanatokban tudtak pályára hajtani – az Toro Rosso újonca turbóprobléma, a Red Bull-os pedig még a délelőtti motorhiba utáni motorcsere következtében –, ám míg Ricciardónak még éppen volt ideje megfutni egy továbbjutást érő kört, addig Verstappennek már nem. A holland autójáról ráadásul még a motorborítás és az oldaldobozok is látványosan leszakadtak a kivezető körén, miután a nagy sietségben nem rögzítették őket megfelelően. Nico Hülkenbergnek másféle problémája akadt: a Force Indiá-st a Sauber versenyzője, Marcus Ericsson tartotta fel botrányos módon, amint ráfordult a pálya utolsó kanyarjára, a Parabolicára. Az élen eközben Hamilton már ekkor jobb időt autózott, mint a csapattársa.

A kvalifikáció középső részében a Ferrari gyorsan talpra állította az olasz szurkolókat, amikor előbb Vettelnek, majd Räikkönennek is sikerült beférkőznie a két gyári mercedeses közé. Mögöttük a Williamsek az Ágaskodó Ló korábban itt már látott taktikáját gyakorolták, amelynek során versenyzőik szoros kötelékben teljesítik a gyorskörüket, hogy egyikük szélárnyékot adjon a másiknak. Ricciardo az izzadtságszagú Q1-e után – biztos utolsó helyet jelentő rajtbüntetései tudatában – egyáltalán nem hajtott pályára, de csapattársa Danyiil Kvjat, illetőleg az újonc Carlos Sainz sem erőltette meg magát. A továbbjutásért zajló csatában eközben a lotusos Pastor Maldonado ezredekkel maradt csak le egy legjobb tízes helyről – a 10. pozícióban továbbcsusszanó Hülkenberg nagy megkönnyebbülésére.

A záró etap elején Rosberg és Valtteri Bottas „csak utánad!”-felszólítással lelassítottak az első sikánt követően, remélve, hogy előnyt szerezhetnek a másik szélárnyékából – kettejük közül végül a mercedeses indult el először a gyorskörökre. Ez utóbbi próbálkozása egyébként katasztrofálisan sikerült, és a 6-os rajtszámú kocsit a brilliáns időt autózó Hamiltonon, illetőleg a két ferrarison kívül még Massa is megelőzte. A második nekifutás alkalmával Räikkönen futott igazán gyors kört, és katapultálta magát a második helyre, miközben ő és Vettel is javított a maga idején, Rosberg pedig végül nagy nehezen letudta a harmadik rajtsort kisajátító Williamseket.

Hülkenberg ekkor egyébként már nem volt a pályán; a Force India versenyzője alatt nem sokkal a szakasz megkezdését követően hibát jelentett a technika – a spái időmérő után sorozatban másodszor.

A belgiumi harmadik helyezett, Romain Grosjean ezúttal a 8. rajtpozíciót kaparintotta meg a Lotusszal, beékelve magát a két Force Indiá-s közé.

A 2015-ös Olasz Nagydíj vasárnap délután, a megszokott időpontban 14:00-kor rajtol majd el.

Az Olasz Nagydíj időmérő edzésének végeredménye

Versenyző

Csapat

Idő

Különbség

1.Lewis Hamilton

Mercedes

1:23,397

2.Kimi Räikkönen

Ferrari

1:23,631

+0,234

3.Sebastian Vettel

Ferrari

1:23,685

+0,288

4.Nico Rosberg

Mercedes

1:23,703

+0,306

5.Felipe Massa

Williams-Mercedes

1:23,940

+0,543

6.Valtteri Bottas

Williams-Mercedes

1:24,127

+0,730

7.Sergio Pérez

Force India-Mercedes

1:24,626

+1,229

8.Romain Grosjean

Lotus-Mercedes

1:25,054

+1,657

9.Nico Hülkenberg

Force India-Mercedes

1:25,317

+1,920

10.Marcus Ericsson

Sauber-Ferrari

1:26,214

+2,817

11.Pastor Maldonado

Lotus-Mercedes

1:24,525

+1,128

12.Felipe Nasr

Sauber-Ferrari

1:24,898

+1,501

13.Carlos Sainz

Toro Rosso-Renault

1:25,618

+2,221

14.Danyiil Kvjat

Red Bull-Renault

1:25,796

+2,399

15.Daniel Ricciardo

Red Bull-Renault

idő nélkül

---

16.Jenson Button

McLaren-Honda

1:26,058

+2,661

17.Fernando Alonso

McLaren-Honda

1:26,154

+2,757

18.Will Stevens

Manor-Marussia-Ferrari

1:27,731

+4,334

19.Roberto Merhi

Manor-Marussia-Ferrari

1:27,912

+4,515

20.Max Verstappen

Toro Rosso-Renault

idő nélkül

---