Mi történik a 2015-ös F1-es autókkal?

A Forma–1-es csapatok munkája nem áll meg az aktuális szezon végével, a szezonzáró az autók számára ugyanakkor a pályafutásuk végállomását jelenti. De mi történik velük a szolgálati idejük lejárta után? Nick Chester, a Lotus technikai igazgatója most elmesélte, hogyan alakul 2015-ös E23-as kódjelű gépeik sorsa a továbbiakban!

Lotus E23 (Fotó: Price / XPB Images) Lotus E23 (Fotó: Price / XPB Images)



Utoljára az abu-dzabi Pirelli-teszten láthattuk az E23-ast. Mi történt vele azóta?

Nick Chester: Visszatért a gyárba és szétszereltük. Az egyes alkatrészeket átvizsgáltuk és javítottuk. Jelenleg mindkét E23-asunk teljes egészében szét van bontva. Csak a meztelen vázakat láthatjuk.

Mi az utolsó lépés, amit a versenycsapat tesz vele, miután visszatért Enstone-ba?

Chester: Minden egyes alkatrészt leltározzuk, alaposan megtisztogatjuk, majd eltesszük őket. Most már minden a 2016-os autóról szól, és elég sok munkánk van az első teszt kezdete előtt.

Az E23-as akkor az F1-es autók mennyországába kerül?

Chester: Bizonyos szempontból igen! Mielőtt újjászületik mint bemutató autó, amit Enstone-ban vagy valamelyik partnerünknél használunk. Van egy külön a bemutató autókra felállított csapatunk, ők foglalkoznak ezzel a programmal, az autók újjáépítésével, ha szükség van rá.

Létezik bármilyen elem az E23-on, amely a 2016-os autóra is felkerül – akár csak tervezést tekintve, akár fizikai értelemben is?

Chester: A mostani lesz a harmadik év az aktuális szabályok mellett, szóval természetes, hogy tervezési szempontból az idei autónak az E23-as jelenti az alapját. Bizonyos elemek ugyanolyan tervezésűek lesznek, de a motorváltással az alkatrészek nagy részét újratervezzük.

És mikor vethetjük az első pillantást az idei autóra?

Chester: Egy ideig még biztosan nem! Örömmel mondhatom, hogy minden téren teljes gőzzel dolgozunk, és már nagyon várjuk, hogy a pályán láthassuk.