A győzelem nélkül zárt 2014-es szezont követően az előző tél a megújulásról és újjászerveződésről szólt a Ferrarinál. Az olaszok ennélfogva rendre óvatosan és szerényen fogalmaztak, amikor célkitűzéseikről beszéltek. Ehhez képest komoly változást hozott a mostani felkészülési időszak, Sergio Marchionne, a márka elnöke ugyanis mindenféle óvatosságot félretéve többször is kijelentette, már Ausztráliában győzelmet vár csapatától, mely reményei szerint a bajnoki címért is harcba szállhat a Mercedesszel.
Az olasz Franco Nugnes úgy véli, nem véletlen ez a magabiztosság, a szakíró szerint a Scuderia egyelőre rendkívül ígéretes adatokat kapott új karosszériájáról – de legfőképpen erőforrásáról. Utóbbi területen érhetnek el ugyanis igazán nagy fejlődést, köszönhetően a motormérnök, Lorenzo Sassi egy innovatív megoldásának, melyet a belső égésű motor terén hajt végre, kihasználva, hogy némiképp lazítottak a vonatkozó szabályokon. „A kitűzött cél az, hogy elérjék a 300 baros nyomást az égéstérben, amely sokkal magasabb érték a tavalyi 220-240 baros értéknél” – írta Nugnes a Motorsport oldalán.
E megoldással a mérnökök csökkenteni igyekeznek a gyújtás idejét, s a dízelmotorok hatékonyságához próbálnak közelíteni (ott nincs szükség a gyújtásra, mivel a gázolaj a légsűrítés útján, öngyulladással ég el). „Ha már a gyújtószikra előtt el tudod égetni az üzemanyagot a kamrában uralkodó nagy nyomás révén, az jelentős erőnövekedést eredményez. Mondani ezt könnyű, de rendkívül bonyolult elérni” – írta Nugnes, hozzátéve, hogy a Ferrari újragondolta az égéstér geometriáját, hogy friss levegőt tudjon odajuttatni, s ennek keretében módosított a kompresszor és a köztes hűtőelemek helyzetén.
Utóbbi egységek mérete ráadásul meg is nő 2015-höz képest, miután a nagyobb nyomás nagyobb hőmérséklettel is jár. „Ezért került a figyelmük középpontjába a hűtés – különösen úgy, hogy 21 versenyen csak öt erőforrás használatát engedélyezik idén” – tette hozzá a szakíró.
A Ferrari a Mercedes példáját követve mindeközben maga is szorosabbra fűzte együttműködését partnereivel: a Shell továbbfejlesztett üzemanyagot, a Magneti Marelli új, nagyobb nyomással dolgozó befecskendezőket gyártott számukra. Mattia Binotto, a motorrészleg vezetője pedig az AVL grazi tesztpadján a Mercedestől múlt évben érkező Wolf Zimmermann-nal együtt teszteli az új erőforrást, hogy az a lóerőtöbblet ellenére továbbra is megbízhatóan üzemeljen. (A 2015-ös versenyeken egyetlen motorhibája sem volt a Ferrarinak.)
Nagy kérdés, hogy a magas célokat kitűző Ferrari változtatásai, fáradozásai mire lesznek elegendők a télen szintén nem alvó Mercedesszel szemben. Egy azonban biztosnak tűnik: a fejlesztési verseny élesedik a két gyártó között, s az olaszok mindent megtesznek azért, hogy ez végre a pályán is szorosabb csatákat eredményezzen.