Musorujsag
Élő Eredmények

Hogy padlógázzal mehessenek: A Pirelli kész változtatani!

Motorsport
Kész szemléletet váltani és tartósabb gumikat gyártani a Pirelli, amennyiben a versenyzők és az F1 vezetői erre kérik őket. Az olasz gyártó emellett a szurkolóknak már idén kedveskedni fog pár újdonsággal.
A 2015-ös Spanyol Nagydíj rajtja (Fotó: Charniaux / XPB Images) A 2015-ös Spanyol Nagydíj rajtja (Fotó: Charniaux / XPB Images)

Miután hétfőn és kedden kétnapos vizes pályás gumiteszt zajlott Franciaországban, a Pirelli vált a hét főszereplőjévé a Forma–1-ben. A versenyzők érdekvédelmi szövetségét, a GPDA-t irányító Alexander Wurz jelezte, a mezőny tagjai egyhangúan jobb, tartósabb, erősebben igénybe vehető abroncsokkal szeretnének versenyezni 2017-től, miután a jelenlegi, túlságosan érzékeny gumikkal nem teljesen elégedettek. Az osztrák kiemelte: már egyeztettek erről az illetékesekkel, s meggyőződésük, hogy amennyiben a versenyzők végig a határon autózhatnának, a versenyek színvonala is emelkedne.

A Pirelli nem zárkózik el a változtatás lehetőségétől. „Ez is a célok közt szerepel, de az F1-es résztvevőkkel kell tisztázni a kérdést. Mindig is mondtuk, hogy azt csináljuk, amire az F1 megkér minket. A jövőben ez is egy szempont lesz az elvégzendő fejlesztések során” – nyilatkozta Le Castellet-ben Mario Isola, az olasz beszállító versenyrészlegének vezetője. „Ez csak választás kérdése. Ha tartósabb gumikat akarunk, arra kell összpontosítanunk, aa meg jobban kopó gumikat, akkor arra. Több mint 180 különféle bajnokságban vagyunk érintettek, és mindenütt mások a célok. A GP2-ben azt várják, hogy gyorsan kopjanak a gumik, mert a szervező szeretné, hogy valami eltőrő legyen a Forma–1-hez képest. A GT-sorozatban viszont olyan gumit kérnek, amellyel dupla hosszúságú etapok futhatóak.”

Isola ugyanakkor ismét hangsúlyozta: amennyiben megfelelően fel akarnak készülni a 2017-re tervezett szabályváltozásokra, s azokhoz alkalmas szélesebb abroncsokat akarnak gyártani, mihamarabb tisztázni kell az irányokat, és meg kell kezdeni a fejlesztést. „Már tegnap el kellett volna kezdeni. A lehető leghamarabb neki akarunk látni. Jelenleg is folynak a tárgyalások, mi pedig igyekszünk együttműködni az F1 résztvevőivel, hogy megtaláljuk a jó megoldást” – fogalmazott.

Pirelli-gumik (Fotó: xpbimages.com) Pirelli-gumik (Fotó: xpbimages.com)

Új információk az élő közvetítésben

A Pirelli ugyanakkor nemcsak a versenyzők és csapatok igényeire figyel, a jövőben a nézőket is szeretné pontosabb információkkal ellátni. Erre már csak az új gumiszabályok miatt is szükség van: 2016-tól az eddigi négy helyett öt gumikeverék lesz, a hétvégéken kettőről háromra nő a felhasznált típusok száma, arról pedig, hogy melyikből mennyi garnitúrát kapnak, a csapatok versenyzőnként dönthetnek. A kritikusok szerint az új regulák csak túlbonyolítják az eddigi rendszert, ám a gyártó a közvetítések során szeretné „képben tartani” a nézőket, hogy az értetlenkedés helyett az eltérő stratégiák miatti izgalom kerüljön a figyelem középpontjába.

„Már dolgozunk a FOM-mal azon, milyen információkkal szolgáljunk az élő adásban a versenyeken, hogy a nézők megértsék, mi is történik pontosan” – árulta el Isola. „Ez a média számára is hasznos lehet ahhoz, hogy tudják, mi a helyzet a taktika terén. Az új szabályokkal nemcsak háromra nő a keverékek száma, de ők választhatnak ki maguknak tíz garnitúrát, ami remélhetőleg változatosabb stratégiákat és izgalmasabb versenyeket eredményez majd. Ahhoz, hogy ezt meglépjük, információk is kellenek, tudni kell, melyik gumitípusok érhetőek el a versenyzők számára. És a FOM-mal most azon dolgozunk, hogy biztosítsuk ezeket az információkat.”

További tartalmak

Kapcsolódó hírek