Most már valóban úgy tűnik, hogy Pastor Maldonado érvényes szerződése ellenére is ülés nélkül marad. Az Autosport a hét közepén megírta, a Renault és a PDVSA vezetői nem tudtak megállapodni a csapat szponzorációjáról, a venezuelainak el kell hagynia az enstone-i istállót, mely – Lotus néven – még a tavalyi szingapúri hétvégén jelentette be szerződéshosszabbítását az egyszeres futamgyőztessel. Az állami olajvállalatnak állítólag péntekig volt ideje arra, hogy kifizesse a versenyző szerepléséhez elengedhetetlen pénzeket, ám ezt nem tette meg.
Maldonado helyére a 2014-ben a McLarennél már egy szezont teljesítő Kevin Magnussen érkezhet. A dán BT című lap e pletykák kapcsán próbálta megszólaltatni a versenyző menedzserét, Riis Madsent, valamint édesapját, Jan Magnussent, ám egyikük sem állt rendelkezésükre. Hallgatásuk valószínűleg nem véletlen: a Motorsport biztos forrásokra hivatkozva állítja, Magnussen már megállapodott a gyári csapattal, azt azonban nem lehet tudni, ez puszta szándéknyilatkozat aláírását jelenti-e, vagy már a valódi kontraktusra is rákerültek a szignók.
Akárhogy is, a héten minden letisztul: a Renault gyári csapata szerdán tartja azt a sajtótájékoztatót Párizsban, amelyen hivatalosan is ismertetik struktúrájukat, új nevüket és arculatukat – valamint versenyzőfelállásukat. Az újonc Jolyon Palmer helye mindeközben biztosnak mondható a csapatnál.
Új név, új festés
A Renault egyelőre új csapatnevét sem ismertette, a német Motorspor-Total azonban úgy tudja, abban egy új „partner” neve is szerepelni fog: vagy a Red Bull eddigi főtámogatójáé, az Infinitié, vagy az Alpine-é. Mindkét cég a Renault-családba tartozik, s a gyári visszatérés az ő népszerűsítésükre is lehetőséget kínál.
Eközben az új autó festéséről is sok találgatás lát napvilágot. A Lotus hivatalos Twitter-oldalán külön kérte a szurkolókat arra, hogy küldjék be ötleteiket, s bár a legtöbb koncepción a korábbi időkből ismert sárga-fekete és sárga-fehér színkombináció jelent meg, még az sem elképzelhetetlen, hogy a csapat végül (a Sauberhez hasonlóan) a sárga-kék fényezés mellett dönt – tudniillik eddig a Forma–E-ben és a GP3-ban futtatott csapataik is ezt a dizájnt választották…
I wonder whether Renault F1 will follow the trend… of Renault in FE and DAMS in GP3 (and I suspect GP2 as well) pic.twitter.com/qnkfUYboLW
— Joe Saward (@joesaward) 2016. január 28.