A második turbókorszak eddig a Mercedes egyeduralmáról szól; a csapat 2014-ben és 2015-ben 38 versenyen 32 futamgyőzelmet szerzett és hatalmas fölénnyel hódította el a konstruktőri valamint az egyéni világbajnoki címeket. A stuttgartiak dominanciája többek szerint is rossz hatással van a spotra, a nézők ugyanis nem arra kíváncsiak, hogyan uralja egy csapat a királykategóriát, hanem a szoros versenyekre, a Mercedes sikersorozata tehát elriasztja őket.
Az FIA első embere tisztában van ezzel, a panaszkodást és a kritizálást viszont még mindig feleslegesnek tartja. „Sokkal boldogabb lennék, ha minden versenyen más győztest avatnánk, de erre sohasem fog sor kerülni” – mondta az Autosportnak. „El kell fogadnunk, hogy az egyeduralom része a sportnak, és ez nemcsak a motorsportokra igaz, dominanciával szembesülhetsz a fociban, a teniszben, az atlétikában és a rögbiben is. Miért ne lenne jellemző pont az autósportra?”
„A sok bírálat teljesen jogtalan, ellenben az építő jellegű kritikát én is elfogadom. Természetesen magam sem vagyok elégedett. Lehetne komolyabb a versengés! Akkor, amikor a zárt ajtók mögött ülünk, mindent megteszünk azért, hogy szorosabbá tegyük a küzdelmet. Arra azonban nincs szükség, hogy ezért büntessük magunkat. Vagy csak én nem vagyok elég dörzsölt, hogy megértsem, miért kellene ezt tennünk” – magyarázta a francia szakember, aki jól tudja, milyen egy domináns csapatot vezetni, hiszen ő irányította a Ferrarit az istálló leghosszabb sikersorozatakor.
A királykategóriát az elmúlt időszakban nemcsak a Mercedes egyeduralma miatt bírálták, hanem a szabályalkotás folyamata miatt is, napjainkban ugyanis a nagycsapatok legalább akkora hatalommal rendelkeznek, mint a különböző testületek. Mivel a résztvevők általában saját érdekeiket védik, nehéz egyezségre jutni, ennek hiányában pedig nem lehet megváltoztatni az előírásokat. Todt örülne, ha az FIA kezébe ismét komolyabb hatalom kerülne, de tudja, ez csak akkor valósulhat meg, ha a csapatok elfogadnak egy teljesen új Concorde-egyezményt.
„Az elmúlt években az FIA-nak nem volt elég hatalma ahhoz, hogy irányítsa a sportot. Mióta aláírtuk a Concorde-egyezményt, a kereskedelmi jogok birtokosa, a csapatok és az irányító testület kormányoz. Ez egy új helyzet. Az FIA elnökeként nem bánnám, ha ismét a szövetség alkotná és léptetné életbe a szabályokat, ehhez viszont alá kell írnunk egy másik Concorde-egyezményt. Ez ennyire egyszerű. Ha mindenki örömmel írná alá az egyezményt, akkor én is boldogan tenném, viszont tudom, hogy jelenleg nem ez a helyzet” – zárta gondolatát.