Az már korábban kiderült, hogy a Sauber egy módosított (de már az idei festéssel ellátott) 2015-ös autóval vág neki az első kollektív tesztnek. Bár a svájci csapat továbbra sem tartozik a gazdagabbak közé, az Autosport kiderítette, nem azért késnek a 2016-os géppel, mert – a pénzhiány miatt – megcsúsztak a fejlesztésekkel, hanem a versenynaptár módosítása miatt.
Eredetileg április első hétvégéjén startol volna az idei szezon, szeptemberben viszont az FIA két héttel előrébb hozta a startot, ezzel pedig értelemszerűen a tesztprogram is módosult. A csapatoknak alkalmazkodniuk kellett a módosításhoz, a Sauber pedig úgy döntött, kapkodás helyett inkább az eredeti tervek szerint folytatja a munkát, és csak a második teszten küldi pályára új autóját.
Bár az alakulat késésben van, nemrég egy jó hírt is közölt a nyilvánossággal: legutóbbi bejegyzésük szerint a 2016-os versenygép karosszériája (az autóra C35-ösöként hivatkoznak, ez lesz tehát az idén használt kódnév) teljesítette az FIA összes töréstesztjét. Az istálló ezzel fontos lépést tett a tesztelés felé, az induláshoz ugyanis mindenképpen teljesíteniük kell az FIA tesztjeit.
Miután a hétvégén a Mercedes is jelezte, legújabb autójuk, a W07 átment a törésteszten, a Sauber lett a nyolcadik Forma-1-es csapat, melynek már nem kell aggódnia a szóban forgó kötelezettség miatt. 2016-ban kisebb meglepetésre először a Haas-istálló közölte, hogy a karosszéria teljesítette a teszteket, majd a Renault, a Manor, a Ferrari, a Force India és a Toro Rosso is „jelentkezett”.