Még hátrébb csúszhat a Red Bull?

A Red Bullnál számolnak azzal, hogy 2016-ban még hátrébb csúszhatnak a mezőnyben. Sorsuk, úgy érzik, a Renault kezében – akiknek két tényező is segíthet a fölzárkózásban. Vagy mégsem?

Daniel Ricciardo (Fotó: xpbimages.com) Daniel Ricciardo (Fotó: xpbimages.com)



Miközben 2014-ben három versenyt is nyertek, a Red Bull számára a tavalyi szezon volt az első 2008 óta, melyet győzelem nélkül zártak. Ráadásul a konstruktőri bajnokságban is leszorultak a dobogóról, köszönhetően a Ferrari javulásának, valamint annak, hogy a Williams továbbra is előttük maradt.

Adrian Newey attól tart, csapatuk idén újabb ellenfeleket kaphat. „Nem szívesen jósolgatnék, de a Hondáról biztosra veszem, hogy nagyot lép előre a McLarennel. Még a Toro Rosso is javítani fog teljesítményén az egyéves Ferrari-motorral. Nehéz megjósolni, pontosan hol is leszünk” – nyilatkozta a Sky Sportsnak. „Nyilvánvaló, hogy miközben a karosszéria és a motor is fontos, az utóbbinak nagyobb szerepe van az erőviszonyok alakulásában, mivel a karosszériára nagyon szigorú szabályok vonatkoznak. Nehéz lesz, de azért még mindig van lehetőség arra, hogy a karosszéria révén előnyre tegyél szert – most ezen dolgozunk.”

Christian Horner szerint sorsuk partnerükön, a Renault-n múlik. Arról viszont fogalma sincs, a franciák mennyit javulnak idén. „Meglátjuk. Mindig van remény. Mario pedig remek munkát végez” – utalt Mario Illienre, aki mostantól hivatalos partnerként segíti a Renault munkáját.

Adrian Newey (Fotó: Copyright: Moy / XPB Images) Adrian Newey (Fotó: Copyright: Moy / XPB Images)



Túldimenzionálják az Ilmor szerepét?

Az Illie vezette Ilmornak az IndyCar-projektje révén komoly tapasztalatai vannak a turbómotorokról, és a Red Bull már a múlt évben is azért szorgalmazta, hogy vegyenek részt a motorfejlesztésben, mert előrelépést reméltek tőlük. A Renault-nál ugyanakkor a múlt heti bemutatón nem győzték hangsúlyozni, Illienéktől sem szabad csodát várni. „Mario az Ilmor technikai igazgatója és elnöke, az Ilmor pedig egyike a Renault beszállítóinak. Nemcsak tanácsadóként alkalmazzuk őket. Ez egy szimbolikus kapcsolat, és elég nagy hírverést kapott, de valójában vannak sokkal fontosabb partnereink is az Ilmornál. Ott van például a Mecachrome, amely történelmileg sokkal fontosabb kapcsolat számunkra – az értékét és a végső terméket tekintve is” – igyekezett kisebbíteni együttműködésük fontosságát az ügyvezető igazgató, Cyril Abiteboul.

Bob Bell általános technikai igazgató mindeközben rámutatott, miért volt annyira fontos számukra Illienék érkezése. „Mario rendkívül kreatív motortervező, rengeteg tapasztalata van, ezért jó, hogy tanácsokat ad, ez nem is kérdés. De ez nem azt jelenti, hogy csak elmés ötleteket várunk Mariótól – a Renault sincs híján az okos ötleteknek, sem az okos embereknek. Itt sokkal inkább az a lényeg, hogy ezzel növeljük a kapacitásunkat, több próbapadunk lesz, több mérnökünk, és ezzel kicsit gyorsíthatunk is a fejlesztésen. Az Ilmor kizárólag a belső égésű motor fejlesztésében érintett, az elektronikai oldalban nem. Szorosan együttműködünk velük, hogy ezzel bővítsük a lehetőségeinket a belső égésű motor fejlesztése terén.”

Mario Illien, Adrian Newey (Fotó: Davenport / xpb.cc) Mario Illien, Adrian Newey (Fotó: Davenport / xpb.cc)



És mit tudtak meg a Mercedes-motorról?

Miután a Lotus a múlt évet a Mercedes erőforrásaival versenyezte végig, egyes vélemények szerint a németekkel nyert tapasztalatok is segíthetnek a Renault számára a felzárkózásban. Rémi Taffin, a motorrészlegük technikai igazgatója azonban ezt másképp látja. „Jó, ha vannak tapasztalataid, akár a versenyzők és mérnökök információit tekintjük, akár például a csomagolás módját. Azonban meg kell mondjam, ezek a fickók itt mind túl profik ahhoz, hogy elárulják a pontos számokat. Szóval szó sincs arról, hogy kezedben vannak a tervrajzok, az adatok. Igen, jó, hogy voltak tapasztalataink, de ezzel még nem jutunk előrébb” – magyarázta a szakember.