Idén vége az óvatoskodásnak!

A Renault újonca, Jolyon Palmer idén több kockázatot vállalhat, mint az előző szezonban, amikor tesztpilótaként vett részt a pénteki szabadedzéseken, és sokkal óvatosabbnak kellett lennie a Forma–1-es autó volánja mögött.

Jolyon Palmer a 2015-ös Lotusszal (Fotó: xpbimages.com) Jolyon Palmer a 2015-ös Lotusszal (Fotó: xpbimages.com)



Bár a brit pilóta egy királykategóriás futamon sem indult, nem állíthatjuk, hogy tapasztalatlanul készül első szezonjára, 2015-ben ugyanis a Lotus tartalékversenyzőjeként 13 szabadedzésen vett részt. Ezeken azonban nagyon oda kellett figyelnie, hiszen Romain Grosjean autóját vezetette, egy hiba pedig nemcsak a francia dolgát nehezítette volna meg, hanem a csapatét is, hiszen a szezon végén az anyagi gondok miatt már az alkatrészekkel is spórolni kellett.

Palmer tehát nem hozhatta ki a maximumot autójából, mert „tojáshéjakon kellett lépkednie”, 2016-ban viszont változik a helyzet, lévén állandó pilótaként sokszor tövig kell nyomnia a gázt. Erre nemrég a csapat pályamérnöke, Alan Permane is felhívta a figyelmét; a szakember reméli, idén „kicsivel agresszívebb lesz a versenypályán”. „Mielőtt nyilatkozott, személyesen is beszéltünk erről” – mondta a fiatal pilóta az Autosportnak. „Ha csak az edzéseken vezetsz, akkor az autó nem lesz tökéletesen hozzád igazítva, és ha elkövetsz egy hibát, akkor tönkreteszed a csapattársad hétvégéjét!”

Jolyon Palmer (Fotó: Moy / XPB Images) Jolyon Palmer (Fotó: Moy / XPB Images)



„Szóval, ilyenkor nem nyomhatod tövid a gázt! Ha mégis ezt teszed, és elkövetsz egy hibát, akkor te leszel a főellenség. Minden teljesen más, ha pénteki versenyező vagy, mintha igazolt pilóta. Megértettem, amit Permane mondott, és elfogadom az ő saját véleményét, viszont idén minden más lesz, hiszen a saját autómmal dolgozhatok és az edzések során a saját versenyemre készülhetek” – magyarázta a korábbi GP2-es bajnok.

Később megkérték árulja el, érzése szerint lehetett volna-e agresszívebb a szabadedzéseken. „Vállalhattam volna több kockázatot, de én csak annyit akartam, amennyivel bizonyítom, mire vagyok képes. Nem törheted össze az autót és csak 90 perced van a bizonyításra. Ha túl óvatos vagy, semmire sem jutsz. Már várom, hogy ismét versenyezhessek, és tudom, hogy amikor legutóbb erre lehetőségem nyílt, a GP2-ben, akkor nem voltam óvatos. Azt is várom, hogy az első edzés után végre készülhessek a másodikra. Ez komoly változás lesz!” 

Jolyon Palmer (Fotó: Charniaux / XPB Images) Jolyon Palmer (Fotó: Charniaux / XPB Images)