Megint bizonytalanná vált Monza versenye

Mégsem írták alá az új szerződést, miután Bernie Ecclestone-nak új kétségei támadtak az ügyben.

Kimi Räikkönen (Forrás: XPB Images) Kimi Räikkönen (Forrás: XPB Images)



Az elmúlt hónapokban megoldódni látszott a száguldó cirkusz jövője Monzában, hiszen a Forma–1 mindenható ura, Bernie Ecclestone és a verseny szervezői, az Olasz és a Milánói Autóklub képviselői sikeresen megállapodtak egy évi 18 millió eurós rendezési díjban. Az új hosszú távú szerződés február eleji aláírása előtt azonban Ecclestone állítólag ismét elbizonytalanodott – ezúttal a pálya üzemeltetőinek pénzügyi pozíciója miatt.

A Forma–1 Menedzsment (FOM) első embere a szakportál szerint elsősorban azt kifogásolta, hogy mennyire biztos a következő tíz év épület-felújítási munkálataira szánt 7 millió eurós összeg forrása, illetőleg úgy általában mennyire egészséges a pályát felügyelő SIAS cég pénzügyi helyzete. Ecclestone a beszámolók szerint azt szeretné elkerülni, hogy a szerződés aláírását követően végül mégis elmaradjanak a tervezett beruházások.

A felmerülő aggályok miatt mostantól a legkorábban február végén – a következő találkozó idején – kerülhet pont az ügy végére. Az olaszok ekkor tárhatják először Ecclestone elé a beruházások hosszú távú garanciáit, amiket az üzletember a legutóbbi ülésen kért.

Személyesen eleddig egyik fél sem reagált sem a helyzetre, sem arra, hogy az aggodalmak megalapozottak-e, ám a Motorsport.com úgy tudja, hogy Angelo Sticchi Damiani, az Olasz Autóklub elnöke immár abszolút elkötelezett az Olasz Nagydíj megtartása mellett. A szakember állítólag elsősorban a klubnak a 18 millió eurós rendezési díjhoz való hozzájárulása miatt tart ki – méghozzá a monzai üzemeltetők reakciójától függetlenül. Mindez azt jelenti, hogy a monzai szerződés késlekedése esetén újabb esély mutatkozik Imola visszatérésére, vagy Mugello bemutatkozására a versenynaptárban.

Monza jelenlegi megállapodása 2016 végéig szól.

A híres-hírhedt imolai kör a pálya egy részének, a bokszutcának és a paddocknak a 2008-as teljes körű felújítása óta ismét rendelkezik Forma–1-es futamok lebonyolításához szükséges első osztályú FIA-engedéllyel. A helyszínen 2006-ban rendeztek utoljára futamot a királykategóriában.