Ferrari: Tragédia lenne, ha tíz évig nem tudnánk újra bajnokok lenni!

Nem fordulhat elő a Ferrarival, hogy tíz évig elhúzódjon bajnoki nyeretlensége – jelentette ki a márka elnöke. Sergio Marchionne emellett megpendítette, az Alfa Romeónak és az Audinak is az F1-ben volna a helye…

Kimi Räikkönen áthalad a 2007-es Brazil Nagydíj célvonalán, és világbajnokká válik (Fotó: xpbimages.com) Kimi Räikkönen áthalad a 2007-es Brazil Nagydíj célvonalán, és világbajnokká válik (Fotó: xpbimages.com)



A Scuderia hajóját 2014 ősze óta irányító olasz már a múlt év végén kiadta a jelszót: a Ferrarinak már az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon győzelemre esélyesnek kell lennie. A célokat illetően a múlt szezonban még rendkívül óvatos Sergio Marchionne nem véletlenül vált ennyire sürgetővé: csapatuk utoljára 2007-ben, Kimi Räikkönen révén szerzett egyéni bajnoki címet, ami bizony egyre távolabbi emlék.

A vörösök 2014 vége óta azonban komoly fejlődésen mentek keresztül, és olyannyira ráncba szedték magukat, hogy mára a Mercedes első számú kihívóivá váltak. „Ennek ellenére kevesebbet költöttünk, mint egy évvel korábban” – hívta föl a figyelmet Marchionne a Gazzetta dello Sportnak adott interjújában. „Kicsit másképpen álltunk a kérdéshez, mely területekbe fektessünk több pénzt. Fejlődtünk, ahol szükséges volt, máshol csökkentettük az anyagi ráfordítást. Közben pedig ismét képet kaptunk arról, hogy a győzelmek alapvető fontosságúak a marketingkép szempontjából. A kereskedőinkkel való kapcsolatból nyilvánvalóvá vált, hogy a 2015-ös futamgyőzelmeink hitelesebbé tették a márkánkat. Már csak ezért is tragédia lenne, ha tíz évig nem tudnánk újabb bajnoki címet nyerni” – indokolta meg, miért is emelte magasabbra a lécet.

Kimi Räikkönen a 2007-es bajnoki trófeával (Fotó: xpbimages.com) Kimi Räikkönen a 2007-es bajnoki trófeával (Fotó: xpbimages.com)



Az olasz elárulta, egyéves elnöksége alatt a kezdeti időszak volt számára a legnehezebb. „Az első hónap volt a legrosszabb. Akkor úgy éreztem, nem lehetünk versenyképesek. Aztán viszont sok minden megváltozott. Érkezett az új csapatfőnök, Maurizio Arrivabene, aki sokat segített. A technikai oldal talán nem az ő erőssége, de senki más nem képes olyan remek hangulatot teremteni a csapatnál, mint ő. Tudja, hogyan kell elérni, hogy mindenki egy irányba húzzon” – dicsérte a 2014 végén kinevezett csapatvezetőt.

Marchionne számára persze nemcsak a Ferrari szempontjából fontosak az újabb F1-es sikerek. A FIAT-Chrysler ügyvezetőjeként, a konzorcium és a Ferrari tőzsdére vivőjeként az autóipari célokat is szem előtt tartja. Ezen a téren pedig a többi testvérmárka, így többek között az F1-be visszahozni kívánt Alfa Romeo megerősítése is fontos lenne számára. „Ahhoz, hogy újra régi fényében tündököljön ez a név, át kell gondolni ezt. Az Alfa Romeo is képes lenne saját karosszériát és motort építeni” – állapította meg, hozzátéve, hogy egy Le Mans-i szereplést kevésbé tart értékesnek a márka számára. „Jobb lenne a Forma–1-ben látni őket. Fontos lenne a kategória számára, hogy újra érkezzenek a nagyobb márkák. Amennyire én tudom, az Audi is tervezte, hogy érkezik, de aztán kitört a Volkswagen-botrány…” – öntött olajat a tűzre a német riválissal kapcsolatos visszatérő pletykák kapcsán.