Ezt a motort kapja a Toro Rosso a Ferraritól

A faenzaiak a Ferrari legfejlettebb 2015-ös egységével vághatnak neki az új idénynek.

Max Verstappen (Fotó: xpbimages.com) Max Verstappen (Fotó: xpbimages.com)



Mint ismeretes, a Red Bull tavalyi motorbeszállítói mizériájának idején végül is nem a nagycsapat, hanem a Toro Rosso lett az, amely elhagyta a „süllyedő hajót”, s egy év kitérőt követően visszaváltott az Ágaskodó Ló erőforrásaira. A Renault-val való tervezett szerződésbontás miatt azonban hosszú időre az energiaital-gyárosok fiókcsapata is ugyanolyan szorult helyzetbe került, mint a milton keynes-iek, s a Ferrari ezt kihasználva elérte, hogy Verstappenék csak egyéves motorokat kaphassanak 2016-ban.

Franz Tost csapatfőnök most azt is elárulta, hogy a tavalyi specifikációk közül pontosan melyik iis kerül majd be az idei autójuk hátuljába.

„A motor, ami egy tavaly év végi modell, nagy előrelépést jelent, úgyhogy optimista vagyok” – jelentette ki. „Minden egy kicsit bonyolultabb, mint volt, de csak azért, mert olyan későn tudtuk meg, hogy milyen erőforrást használunk majd – és mert a mérnököknek mindkét fronton nagyon keményen kellett dolgozniuk, hogy minden beleférjen a kocsiba.”

Jól mutatja az elutasított Renault vélt versenyképtelenségét, hogy Max Verstappen egy korábbi nyilatkozata szerint egyedül a 2015-ös Ferrari-motorokkal egy másodpercet gyorsulnak majd az idei szezonban tavalyhoz képest – jóllehet a holland ezt még a maranellóiak motorfejlesztéseiről kiszivárgott közelmúltbeli híresztelések előtt mondta.

Az új Toro Rossóhoz a fent említett időszűke következtében még festést sem sikerült véglegesíteni, így aztán az első barcelonai teszten (február 22-25.) még egyenletes sötétkék festésben rója majd a köröket. Az új kinézet leleplezésére csak a második teszt előtt, február 29-én kerítenek sort.