Barcelona, harmadik nap: versenyzői nyilatkozatok

Idén először nem Ferrari-elsőséggel zárult a tesztnap Barcelonában. Nico Hülkenberg megerősítette, hogy jó formában van a Force India, s megfutotta a nap legjobb idejét. A hajrában Romain Grosjean zárkózott fel hozzá a Haasszal. A Ferrarinál Kimi Räikkönennek az egész délelőttjét elvitte egy technikai hiba, de a McLaren, a Renault és a Williams életét is problémák keserítették délután. Így értékeltek a nap végén a főszereplők!

Nico Hülkenberg (Fotó: xpbimages.com) Nico Hülkenberg (Fotó: xpbimages.com)



Nico Hülkenberg, Force India-Mercedes – 1. hely, 1:23,110 (99 kör)

„Ahhoz mindenképp elég benzinem volt, hogy megtegyek egy pár kört! Nem, valójában ma arról szólt a napom, hogy megismerjem az autót. Tény, hogy kicsit többet kihoztunk belőle, mint a többiek, de sok időnk nem maradt Melbourne-ig, így miért ne próbálhatnánk ki kevesebb benzinnel is, milyen az autó vezethetősége? És biztató volt. Úgy érzem, ezzel az autóval előreléptünk 2015-höz képest, most így kell folytatnunk. Ami a hosszú etapokat illeti, elég későn kezdtük, nem voltak ideálisak a körülmények hozzá, kicsit hűvös is volt. A karosszériát egyszer javítanunk kellett, de ez csak kisebb probléma volt. Összességében a három napunk a terv szerint alakult. A Mercedes motorja erőben és energia-visszanyerésben is előrelépés.”

Romain Grosjean, Haas-Ferrari – 2. hely, 1:25,874 (82 kör)

„Eredetileg 100 kört akartunk megtenni, de nem sikerült – meg kellett javítanunk néhány alkatrészt és egy kisebb szoftverhibát, amivel vesztettünk egy kis időt. De változtattunk néhány dolgot a kocsin is, hogy megértsük, hogy hogy működik, és mindenki nagyon örült, amikor meglátta, hogy hogy reagál. A lényeg az, hogy minél több kilométert menjünk vele – nagyon sok alkatrészt kell ellenőriznünk, és volt két nagy beállítás-változtatás is, ami jól sikerült. A kocsi alapfilozófiája jó – jelen pillanatban jó alapnak számít, de persze tudunk még javítani rajta, hogy gyorsabb is legyen egy kicsit.”

Kimi Räikkönen, Ferrari – 3. hely, 1:25,977 (77 kör)

„Mindig vannak apróbb eltérések autó és autóz között; nincs két egyforma. Az előző szezonhoz képest több területen is előre tudtunk lépni. Persze még nagyon az elején tartunk, főleg én. Viszont mindenki boldog, noha tudjuk, nagyon sokat kell még dolgoznunk. Szembesültünk pár problémával, és időbe telt, míg ezeket orvosoltuk. Kár az időveszteségért, a csapat azonban minden tőle telhetőt megtett. Mindig vannak hibák, és mindig tanulni akarunk ezekből.” 

Kimi Räikkönen (Fotó: xpbimages.com) Kimi Räikkönen (Fotó: xpbimages.com)



Kevin Magnussen, Renault – 4. hely, 1:26,014 (110 kör)

„Fantasztikus érzés visszaülni egy Forma–1-es autóba tizenegy hónap kihagyás után. Azonnal otthon éreztem magam, és jó érzés volt együtt dolgozni a csapattal az első napomon a volánnál. Sok kört tettünk meg, ami nagy pozitívum, és alig várom, hogy holnap visszaugorhassak a kocsiba, és folytathassam a munkát.”

Nico Rosberg, Mercedes – 5. hely, 1:26,084 (74 kör)

„A munkamegosztás jó dolog, én is szorgalmaztam. Kedden igazi maratonprogramot futottam, ilyenkor a koncentrációs képesség is csökken. Ha fél napunk van, hatékonyabban dolgozhatunk. Az első teszteken mindig az a legfontosabb, hogy sok kilométert megtegyél. Mi hamar versenyszimulációba kezdhettünk. Óráról órára egyre esősebbek leszünk, továbbra is minden jónak tűnik. A megbízhatóság rendben van, a sebességünket megtippelni viszont nem könnyű. Azt tudjuk, hol tartunk mi, a kérdés csak az, a többiek hol. Nem próbáltuk még ki az ultralágy gumit, mert nem is kértünk belőlük. A 2016-os gumikról nem egyszerű véleményt alkotni, mert a pálya állapota itt és az első futamokon teljesen eltérő.”

Carlos Sainz, Toro Rosso-Ferrari – 6. hely, 1:26,239 (161 kör)

„Az autó sok rész egésze még inkább, tehát nem egy kompakt autó, mondjuk úgy, még nem egy teljes kocsi. Emiatt nem is foglalkozunk a köridőkkel. Még azt sem tudom, a mai eredményemmel hányadik lettem. Nem néztem azt sem, ki milyen gumin futott, senki nem tette a csapatunkból. Meglátjuk, mi lesz, remélhetőleg jövő héten már többet tudunk meg, és minden össze is áll addig, megkapjuk a teljes STR11-est. Aztán meglátjuk, hogyan viselkedik. Ha valamit mindenképp mondanom kéne, azt mondanám, olyannak érzem az autót, mint tavaly. Nagyon hasonló. Nem érzem, hogy többet tudna, de ez azért van, mert még nem állt össze. Majd jövő héten kiértékeljük az új elemeket, összerakjuk a valódi autónkat. Ez most egy STR10-es pár elemmel az STR11-ről.”

Felipe Nasr, Sauber-Ferrari – 7. hely: 1:26,392 (115 kör)

„Örülök, hogy végre autóba ülhettem a téli szünet után, és összesen 115 kört teljesíthettem az első tesztemen. Régen vezettem már az autót, viszont hamar fel tudtam venni a ritmust. Átfogó tesztprogramot teljesítettünk ma. Reggel aerodinamikai teszteket végeztünk és különböző beállításokat próbálgattunk. Ezután a gumikra összpontosítottunk a hosszabb etapok során. A lágy és a közepes abronccsal teszteltünk.” 

Lewis Hamilton (Fotó: Price / XPB Images) Lewis Hamilton (Fotó: Price / XPB Images)



Lewis Hamilton, Mercedes – 8. hely: 1:26,421 (87 kör)

„Úgy érzem, hosszú műszakot teljesítettünk, pedig csak délután vezettem. Korábban már beszéltünk arról, hogy megosztjuk a tesztnapot, szóval nem ért meglepetés. Örültem, hogy teljes napokat teljesíthetek, de ezek hosszú napok voltak, szóval a csapat úgy döntött, az lenne a legjobb, ha felosztanánk őket, hogy mindketten jó állapotban legyünk. Most jól érzem magam, de tegnap egy kicsit fájt a nyakam. Olyan ez, mint amikor hosszú idő után először ugrasz le az edzőterembe. Nem számít, mennyit edzel a téli hónapokban, a vezetést ugyanis nem lehet leszimulálni. Elég unalmas egész nap körbe-körbe menni. Ez nem olyan, mint egy futam, ahol van stratégia, és ahol harcolsz az idővel, meg az ellenfeleiddel. Amikor fiatalabb voltam, még szórakoztatónak tartottam, de mára, 10 évnyi Forma–1 után átlagossá vált. Jó érzés kimenni a pályára a többi új autó közé, és az ember ilyenkor késztetést érez, hogy közelebb kerüljön hozzájuk, hogy többet megtudjon róluk. De ez csak időpocsékolás lenne. A teszt eddig jó a csapat számára. Az autó hasonlít a tavalyihoz, és szerencsére már sok kört teljesítettünk vele. Reméljük, holnap erősen zárjuk a teszthetet.” 

Danyiil Kvjat, Red Bull-TAG Heuer – 9. hely: 1:26,497 (74 kör)

 „Nagyszerű volt visszatérni a pályára ma, és nagyon izgalmas is volt végre vezetni az RB12-est a hosszú téli szünet után. Szerintem jó irányba haladunk eddig. Úgy érzem, minden a helyén van, az autó egészen jól kiegyensúlyozott, és az első tapasztalataim is pozitívak vele kapcsolatban. Nyilván több kört szerettünk volna menni, mint ma, de szerintem ez megvalósítható. Igyekszünk holnap még jobban dolgozni.”

Felipe Massa, Williams-Mercedes – 10. hely: 1:26,712 (109 kör)

„Jó nap volt a mai. Teljesítettem 109 kört és próbáltam megérteni az FW38-ast, hiszen most vezettem először. Mindig nagyon jó kipróbálni az új autót és felfedezni azokat a területeket, melyeken jobb az elődjénél. Folyamatosan dolgozunk és próbáljuk kideríteni, min lehet még javítani. Jó érzéseim vannak az autóval kapcsolatban, és úgy gondolom, még csak a javulási fázis elején tartunk. A nap végén sajnos meg kellett szakítani a programunkat a motor meghibásodása miatt, de nagyon közel kerültünk ahhoz, hogy teljesítsük az egészet. Csak pár kör hiányzott.” 

Jenson Button (Fotó: xpbimages.com) Jenson Button (Fotó: xpbimages.com)



Jenson Button, McLaren-Honda – 11. hely: 1:26,9195 (51 kör)

„Átlagos programot teljesítettünk délelőtt, a megszokott ellenőrzésekkel és változtatásokkal, mielőtt a hidraulikus probléma megállított bennünket kora délután. Nem túl jó kihagyni a délutáni szakaszt, de ez csak teszt. Remélem, holnapig sikerül megoldani a problémát, és Fernando eredményes napot zár.”

Rio Haryanto, Manor-Mercedes – 12. hely, 1:28,249 (77 kör)

„Elkövettem egy kis hibát, ennyi történt a kicsúszásnál. Nem sérült meg az autóm, ezért sikerült újra pályára hajtanom délután. Sok kört teljesítettünk az előző két naphoz képest, produktív nap volt. Felkészültebb is voltam most, mint amikor először vezethettem F1-es autót, de összességben úgy érzem a mostani autónk sokkal jobb volt, mint az előző. A Manor célja idén, hogy középcsapattá váljon. És szerintem fejlődni fogunk napról napra, ahogy egyre többet tudunk majd meg.”

Rio Haryanto (Fotó: Batchelor / XPB Images) Rio Haryanto (Fotó: Batchelor / XPB Images)