A Mercedes négy győzelemmel kezdte az évet, Spanyolországban pedig újabb rekordot adhat át a múltnak, eddig ugyanis egy csapat sem nyert zsinórban tizenegy alkalommal. Az erős kezdést látva sokan attól tartanak, a stuttgartiak az év összes versenyét megnyerhetik (eddig ilyenre sem volt példa), Webber azonban nem hiszi, hogy erre sor kerülhet, hiszen – többek között – korábbi csapata is változtathat a futamgyőzelmek tekintetében egyhangú szezon menetén.
„Azt hiszem, a Red Bull még alszik, a szezon következő szakaszában viszont rendkívül versenyképesek lehetnek, talán már Monacótól kezdve” – utalt arra, hogy a bikásoknak feküdni fog a híres utcai pálya, Kanadában pedig megkaphatják a Renault továbbfejlesztett erőforrásait, melyek a hírek szerint 35 lóerővel lesznek izmosabbak a most használtaknál. „Szóval, szerintem lesznek más nyertesek. A Mercedes nem nyeri meg az összes versenyt. A Red Bullnak és a Ferrarinak is lesz esélye. De a bajnokság az természetesen biztonságban van a Mercedes szempontjából.”
A Mercedes sikersorozata (az előző 42 versenyből csupán hatszor csúsztak le az elsőségről) sokak szerint rossz hatással van a Forma–1-re, Webber azonban ezekkel a kijelentésekkel sem ért egyet. Szerinte nem feltétlenül rossz – és végképp nem idegen a sportágtól – az, ha egy csapat uralma alá von egy korszakot, a versenyek minőségét ugyanis nem ez határozza meg. „A Forma–1-ben mindig is voltak csapatok, melyek hosszú ideig domináltak” – kezdte magyarázatát.
„Volt már Williams-korszakunk, McLaren, Ferrari és Red Bull-éránk is, és most itt van a Mercedes. Azt hiszem, inkább a versenyzés minőségére, az autók minőségére kell összpontosítani, és arra, hogy a pilóták élvezzék ezt az egészet, és szenvedéllyel versenyezzenek. Ha ez adott, akkor lehet uralom a mezőny elején, hiszen az emberek így is szeretni fogják ezt a koncepciót, élvezik és figyelik a versenyeket. Ez lenne a sport lényege. Élvonalbelinek kell lennie, jövőszerűnek és a leggyorsabbnak az egész világon. Mindenképpen erre kell törekedni” – folytatta.
Az ausztrál szerint elsősorban a gumiabroncsokon kellene változtatni, hogy a versenyzők „folyamatosan nyomhassák a gázt”, a gumitesztek számának növelését (idén már 25 nap áll a Pirelli rendelkezésére) viszont nem tartja feltétlenül jó iránynak. „Jobb, ha többet tesztelhetjük a gumikat? Ebben nem vagyok biztos. Szerintem a költségek ellenőrizhetősége szempontjából jó volt, hogy egy kicsivel csökkent a tesztek száma, végül azonban talán túl messzire mentünk. Szóval, ha egy kicsivel több szezonközi teszt lenne az talán jó volna a csapatok számára is.”
„Egyébként még mindig túl sokat beszélünk a gumikról. Sokkal több szót kellene ejteni a pilótákról és persze az autókról, de ehelyett folyamatosan a gumikról beszélünk. Kínában sok előzést láttunk, de ha megkérdezed a versenyzőket, hogy ezek igazi előzések voltak-e; nem igazán tartanák őket annak. Kiválaszthatták, hol előzzenek. Régi gumik, új gumik, ezek jelentették a különbséget. Igazából a pilóták csak az első két körben, és a futam utolsó 10 százalékában előznek. A verseny közepén spórolnak. Figyelnek az akkumulátorokra és óvják a gumikat. Nem feszegetik a határokat. Vetni kellene egy pillantást a versenyek ezen szakaszára” – zárta gondolatát.