Musorujsag
Élő Eredmények

A Sauber már döntött, a Haas még gondolkodik

Autosport, Motorsport
A Haas-istálló a héten dönt arról, beveti-e a Ferrari továbbfejlesztett erőforrását a soron következő Spanyol Nagydíjon, ahová a tervek szerint egy új hátsó szárnyat is visz. Az Autosport eközben arról ír, a Sauber egészen biztosan használni fogja az új hajtóegységeket Barcelonában.
Esteban Gutiérrez (Fotó: XPB Images) Esteban Gutiérrez (Fotó: XPB Images)

A Ferrari három módosító pontot használt fel az Orosz Nagydíj előtt, hogy javítson belső égésű motorján. Bár a fejlesztések nem hoztak hatalmas előrelépést Szocsiban, a vörösök bíznak abban, hogy a következő versenyeken már éreztetik hatásukat, és többet profitálhatnak belőlük. Éppen ezért első számú partnercsapatuk, a Haas is fontolóra vette, hogy a jövő héten rendezendő Spanyol Nagydíjon már beveti az új motorokat.

„Ezen a héten hozunk döntést” – mondta a csapatvezető Günther Steiner, arról kérdezték, végül beépítik-e autóikba a továbbfejlesztett hajtóegységeket, Oroszországban ugyanis még nem tartották valószínűnek, hogy erre sort keríthetnek. „Még nem tudjuk pontosan, hogyan alakul a gyártási folyamat; bevethetünk-e új erőforrásokat. Ha rendben mennek a dolgok, akkor használjuk, de előbb látnunk kell, minden a helyére kerül-e” – folytatta.

Günther Steiner (Fotó: Moy / XPB Images) Günther Steiner (Fotó: Moy / XPB Images)

A szóban forgó erőforrások Spanyolországban egy továbbfejlesztett versenyautóba kerülhetnek, a Haas tervei között ugyanis egy új hátsó vezetőszárny bevetése is szerepel az „európai szezonnyitóval” kapcsolatban. „Lesz egy új hátsó szárnyunk a spanyol futamra. Viszünk fejlesztést a Spanyol Nagydíjra, és igazából folyamatosan szállítani fogjuk az újításokat. Persze előbb meg kell bizonyosodnunk arról, hogy működnek-e. Sohasem lehetsz biztos abban, hogy működnek addig, amíg ki nem próbáltad őket, de ennek ellenére bízunk bennük” – magyarázta.

Az Autosport eközben megtudta, a Sauber egészen biztosan pályára viszi a Ferrari új hajtóegységeit a Spanyol Nagydíjon, hiszen már megkapta a fejlesztéseket és a csapat vezetősége pedig az azonnali bevetés mellett döntött. Felipe Nasr és Marcus Ericsson tehát idei második erőforrását használja majd a spanyol futamon (a szezon során ötöt vethetnek be büntetlenül), ahol csak ettől várhatnak előrelépést, hiszen aerodinamikai fejlesztést nem visznek a helyszínre. A harmadik partnercsapat, a Toro Rosso biztosan nem veti be az új motorokat, hiszen ők a 2015-ös specifikációt használják.

Felipe Nasr (Fotó: Batchelor / XPB Images) Felipe Nasr (Fotó: Batchelor / XPB Images)

További tartalmak