Musorujsag
Élő Eredmények

Monza átalakulhat

F1Fanatic
Komoly átalakuláson eshet át a monzai versenypálya: a létesítmény tulajdonosai az első sikán eltüntetését tervezik, melynek egy egyenes szakasz vehet át a helyét. A tervek már elkészültek, a munkálatok elkezdéséhez már csak egy zöld jelzés hiányzik.
Az Olasz Nagydíj rajtja (Fotó: Photo4 / XPB Images Az Olasz Nagydíj rajtja (Fotó: Photo4 / XPB Images

Az olasz sajtóban többször felmerült már, 2017-ben átépíthetik a klasszikus monzai pályát, a napokban pedig a lombardiai régió kormányának honlapján is megjelent egy, a létesítmény átalakításával kapcsolatos dokumentum. Ebből kiderül, a pálya tulajdonosai komoly lépésre szánták el magukat: el akarják tüntetni az első sikánt, amit egy egyenes szakasz válthat.

Jelenleg a Rettifilio-sikán a pálya első fékezési pontja, ami kisebb-nagyobb átalakításokkal ugyan, de 1972 óta folyamatosan a vonalvezetés részét képezi. Korábban felmerült, hogy (a most nyilvánosságra kerülő tervek szerint első kanyarrá „előlépő”) Curva Grande is átalakulhat: ezt egy sikánnal vágnák le – elsősorban a motorversenyek miatt. Akkor arról szóltak a hírek, hogy az autósoknak megtarthatják a jelenlegi vonalvezetést, az új dokumentum azonban kiemeli, a két és a négykerekű bajnokságok is ugyanazt a nyomvonalat használnák.

A monzai célegyenes (Fotó: Charniaux / XPB Images) A monzai célegyenes (Fotó: Charniaux / XPB Images)

A munkálatokat az argentin Termas de Rio Hondo versenypálya tervezője, Jarno Zaffelli vezetné, kinek csapata nemcsak a nyomvonalat alakítaná át (az olasz szakember cége egyébként egyre többször kerül kapcsolatba az F1-ben is szereplő létesítményekkel, tavasszal ugyanis ők intézték a maláj pálya újraaszfaltozását). A tervek szerint a rázóköveket is kicserélnék, valamint új szervizútakat építenének, hogy könnyebben menjenek a mentési munkálatok.

Azt, hogy az új nyomvonal – amennyiben a tervek megkapják a végső jóváhagyást, és valóban sor kerül a szóban forgó átalakításra – bemutatkozhat-e a Forma–1-ben továbbra is kérdéses, hiszen Monzának az idei futammal lejár a szerződése, az illetékesek pedig továbbra sem tudtak megegyezni a Forma–1 Menedzsmentet (FOM) vezető Bernie Ecclestone-nal. Eközben Imola hivatalosan is jelezte, szívesen visszatérne a királykategóriába, magának az olasz futamnak a sorsa tehát valamivel biztosabbnak tűnik, mint a klasszikus pályáé.

Az Olasz Nagydíj startja (Fotó: Photo4 / XPB Images) Az Olasz Nagydíj startja (Fotó: Photo4 / XPB Images)

További tartalmak