Az idén bevezetett szabályok értelmében az európai versenyek esetében 8, az Európán kívüli futamokéban pedig 14 héttel a hétvége rajtja előtt közölni kell a csapatokkal, mely gumikeverékekből válogathatnak majd. Így fordulhat elő, hogy a Pirelli már az augusztus 28-ai Belga Nagydíjnál, valamint október 9-én rendezendő Japán Nagydíjnál tart ezen a téren.
Az olasz gumicég bejelentette, Spában a közepes (fehér jelölés), a lágy (sárga) és a szuperlágy (piros) abroncsokból válogathatnak a résztvevők, míg Szuzukában a legkeményebb abroncsokkal versenyez majd a mezőny, azaz a kemény (narancs), a közepes és a lágy gumik kerülnek az autókra.
A Pirelli azt is közölte, hogy miközben Belgiumban a két legkeményebb típusból, azaz a közepesből és a lágyból kell fenntartani egy-egy szettet a futamra, addig Japánban két garnitúra kemény abroncsot kell készenlétbe állítani. E kötelező szettek közül a futam során egyet mindenképp be kell vetni, azaz máris biztos, hogy Japánban mindenki megy majd legalább egy keménygumis etapot. A korlátozás e szigorúbb módját idén eddig csak Kanadában alkalmazták a milánóiak.
A csapatok a hétvégére összesen 13 szett abroncsot kapnak, melyből 10-et maguk választhatnak ki.
Az előttünk álló futamokon használt keverékek:
Osztrák Nagydíj: ultralágy, szuperlágy, lágy
Brit Nagydíj: lágy, közepes, kemény
Magyar Nagydíj: szuperlágy, lágy, közepes
Német Nagydíj: szuperlágy, lágy, közepes
Belga Nagydíj: szuperlágy, lágy, közepes
Szingapúri Nagydíj: ultralágy, szuperlágy, lágy
Maláj Nagydíj: lágy, közepes, kemény
Japán Nagydíj: lágy, közepes, kemény