Nehézkesen indult be a Brit Nagydíj, miután a futam elején még nedves volt a pálya, és az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting úgy döntött, nem engedi csak úgy szeleburdi módjára útnak indulni a mezőnyt. Helyette a biztonsági autó védőszárnyai alatt kezdtek körözésbe, miközben a nap sugarai szépen szárítgatták a pályát.
Öt kör után a vagonok lekapcsolódtak a mozdonyról, és elindult a hajsza. Legalábbis az élen, mert a legmenőbbek mögött többen is a bokszba hajtottak, hogy lecseréljék az esőgumijaikat átmenetire. Merthogy olyannyira biztosra mentek végül, hogy már a köztes gumi is elégségesnek tűnt.
A mezőnyt Hamilton vezette magabiztosan, mögötte sokáig úgy tűnt, a Rosberg Verstappen páros kivárásra autózik a változó körülmények között, 16 kör elteltével azonban a holland nagyon megközelítette Rosberget, aki aztán a Beckettsben hibázott picit, és Verstappen kíméletlenül elment mellette a külső íven.
Eközben a ferraris Sebastian Vettel elsőként váltott szárazra a mezőnyből, aminek kicsit később meg is itta a levét. Egy leggyorsabb körön felbuzdulva megperdült, és időbe telt, míg összeszedte magát.
De pörögtek a többiek is az első kanyarban. Fernando Alonso például csak úgy átrepült a kavicságyon, éppen megállva a gumifalnál. A spanyol aztán kövér gázzal sikeresen átgázolt a versenyzésre, de még csak az onnan való kievickélésre is általában teljesen alkalmatlan kavicságyon, és visszatért a versenyzésbe.
Majd jött Haryanto, aki ott is maradt, és utána pedig érkeztek az élmezőny tagjai is egy-egy látogatásra a pályán kívülre, az egyest elhagyva.
Bár Hamilton is megtorpant itt, megnyugtató előnye sosem fogyott el. Verstappen és Rosberg azonban a futam második szakaszára ismét egymásra talált, csak ezúttal fordított sorrendben.
A Mercedes versenyző körről körre próbálkozott a Hangar egyenesben, de Verstappen mintha öreg rókaként szélesítgetné ki a autóját minden olyan pillanatban, amikor a DRS-t használó Rosberg komoly tempókülönbséggel megérkezett mögé.
A 38. körben aztán – épp azután, hogy Verstappen beszólt a rádióján, küszködik a hátsójával -, a német sikeresen elment a Stowe-ban a Red Bullos mellett, majd márkatársa után iramodott.
Miközben Rosberg száguldozott, a jobb napokat is megélt Sebastian Vettel továbbra is esett-kelt. Utánozva a mercedeses osztrák akcióját, csapott össze például Felipe Massával, de ahogy akkor Rosberg, most ő is büntetést kapott.
És egy kicsit büntetés volt ez a mai nap Rosbergnek is, hiszen hiába a nagy tempó, Lewis Hamilton egyáltalán nem engedte ki a kezéből az irányítást.
Ráadásul a végén még technikai hiba is sújtotta a németet. A hetedik sebességgel adódtak gondok. Az egyik visszaváltás során a váltó megragadt a hetesben, majd ha nehézkesen is, de sikerült belőle „kijönnie”. A biztonság kedvéért a Mercedes mérnöke arra utasította versenyzőjét, hogy lépje át a hetes fokozatot.
Lewis Hamilton így tehát valóban fenyegető ellenfél nélkül nyerte meg a hazai versenyét a mögötte célba érkező Nico Rosberg és Max Verstappen előtt. Mindazonáltal a 2. hely nincs teljesen biztosnágban, miután Rosberg rádiózását vizsgálják, szabályos volt-e a tanácsadás a váltót illetően.
További részletek hamarosan…