Megérkezett, amire nem is nagyon számítottunk. A 31. Magyar Nagydíj időmérő edzésének startjára elöntötte a víz a Hungaroringet. Az eső olyan intenzitással támadta meg a pályát, hogy a tapogatózni induló biztonsági autó is „megroggyant” az egyik kanyarban a hatalmas víztömegben.
A versenyigazgatóság halasztott is 20 percet. Bár valóban elindították az edzést a jelzett időpontban, gyakorlatilag egy rövid evickélés után mindenkit visszaparancsoltak a bokszba.
Így az ideiglenes sorrend is egészen meglepően alakult, hiszen 25 perccel a normál kezdési időben a két Force India állt az élen.
A kis pihenő után ismét csak kis pályabejárás következett, kevéske helycserével, és törött autóval. Marcus Ericsson csapta oda a 10-esben, ami után újabb kényszerszünet következett, majd újabb „rövid etap”.
1 óra eltelténél Felipe Massa a hármas kanyarból kijövet, csúszott a falnak, és előkerült a 3. piros zászló. Mindez még mindig a valójában csupán 18 perces Q1-ben, amiből kicsit több mint 5 perc volt hátra, amikor ismét kiengedték a mezőnyt a bokszból.
A Mercedesek természetesen fel is jöttek az élre, de mielőtt még a Q1 normál körülmények között érhetett volna véget, Rio Harianto ugyanott falnak csúszott, ahol elsőként Marcus Ericsson tette.
Előkapták a piros zászlót, de mivel már csak kicsivel több mint 1 perc maradt az első etapból, ami nem elégséges gyorskörre indulni, végül le is állították a szakaszt.
Bár valóban nagy volt a fejetlenség, de a kiesettek között Felipe Massán kívül nem akadt igazán nagy meglepetés. Természetesen nem is volt boldog, amikor az M4 Sport riportere, Ujvári Máté az esetről érdeklődött:
„A négyes kanyarban felúszott az autóm, és összetörtem. Nehéz versenyre számítok, de mindent megteszek, hogy visszakapaszkodjak oda, ahol normál körülmények között lennünk kellett volna” – foglalta össze gondolatait a brazil.
A Q2 aztán olyannyira rendben lezajlott, hogy a végéhez közeledve már felkerülhettek a szuperlágyak. És amikor ilyen drasztikus gumiváltások történnek, a sorrend is nagyon képlékenyen alakul.
Mire a szakaszt leintették, az eddig egyelőre nem túlzottan brillírozó Lewis Hamilton a 10. helyre szorult. Majdnem kiesett.
Pozitív meglepetést okozott viszont Fernando Alonso, aki a szuperlágy gumikra való áttérés egyik legnagyobb alakja volt, hiszen többször is visszakapaszkodott az élre. Végül a negyedik helyen intették le, miután Verstappen, Rosberg és Ricciardo is sikeresen elébe kerültek.
A Q2 kiesettjei: Romain Grosjean, Kvjat, Perez, Räikkönen, Gutierrez és Felipe Nasr voltak.
A végső csatára már hivatalosan is száraz pályára való fegyverzetben készült a 10 főre redukálódott mezőny.
Az utolsó etapban Lewis Hamilton mintha előrántott volna valamit a varázskalapjából. A korábbi botladozásai után a háromszoros világbajnok hamar az élre állt, közvetlenül maga mögött tudva a csapattársát.
Úgy tűnt, az utolsó felfutásnál is marad a sorrend, azonban Fernando Alonso ismét főszerepet kapott. A kettes szektorban kiforgatta autóját, éppen akkor, amikor Lewis Hamilton odaért.
Rendkívül szerencsétlen helyzet, hiszen emiatt a britnek el kellett vennie a gázról a lábát, így nem tudott javítani az idején, holott leggyorsabb első szektort autózott.
Csapattársa, Nico Rosberg viszont úgy tűnik, nagyon szerencsés volt(!?) Ő nem vette el, sőt. Gyorsabb kört autózva átvette az elsőséget, így ha minden a szabályok szerint történt, a német indulhat az élről a Magyar Nagydíj vasárnapi futamán.