Musorujsag
Élő Eredmények

McLaren: A karosszériánk már olyan jó, mint a Ferrarié

Motorsport
Ha csak a karosszériát nézzük, akkor a McLaren már a Ferrarival harcol a „harmadik helyezésért” – véli a britek versenyigazgatója, Éric Boullier, aki a Hondával való együttműködés kezdeti nehézségeiről és a 2017-es tervekről is beszélt.
Jenson Button (Fotó: Moy / XPB Images) Jenson Button (Fotó: Moy / XPB Images)

A wokingi alakulat évek óta árnyéka régi önmagának: 2012 óta rajtelsőséget és futamgyőzelmet sem szereztek és dobogós helyezésnek is csak a 2014-es Ausztrál Nagydíjon örülhettek. Egyelőre a Hondával való együttműködés sem hozta a korábban várt eredményeket, igaz, a nehéz kezdés után idén sikerült előrelépniük, ám egyelőre ezzel a lépéssel is „csak” a pontszerzők közé kerültek.

„Minden hét nehéz, hiszen még mindig nem tartunk ott, ahol szeretnénk” – ismeri el Boullier. „A McLaren nyerni akar, és ha nem tud, az mindig frusztráló” – teszi hozzá a francia szakember, aki 2014 óta erősíti a csapatot, amit ez alatt az időszak alatt igyekezett racionálisabbá tenni a feladatok megosztásával: az aerodinamikai részleget a Red Bulltól szerződtetett Peter Prodromou vezeti, a karosszériáért Tim Goss felel, a mérnököket pedig Matt Morris fogja össze.

Hogy ők mennyire végeztek jó munkát, azt nehéz pontosan meghatározni, hiszen a Honda-motorok teljesítménybeli hiányossága miatt a McLaren még mindig a középmezőnyben rostokol. Gyengélkedésüket látva többen felvetették, az autó sincs ott a legütőképesebbek között, Boullier viszont továbbra is úgy érzi, a legjobbak közé tartoznak. „Meggyőződésünk, hogy a karosszéria a legjobb három között van. Mondjuk, a Ferrarival harcolunk a harmadik helyért” – fogalmazott.

Fernando Alonso (Fotó: xpbimages.com) Fernando Alonso (Fotó: xpbimages.com)

Hogy az erősorrendet ebben a tekintetben is a Mercedes és a Red Bull vezeti, azt a francia sem akarta elvitatni; amikor megkérdezték, miben jobbak az említett csapatok a McLarennél, kiemelte a karosszériák összevetése során is számolni kell az erőforrásokkal és a motorerővel. „Nagyon nehéz összehasonlítani az autókat, mert nem vetheted össze az alacsony, a közepes és a maximális sebességet. Több lóerővel több leszorítóerőt termelhetsz. Amikor a Honda fejleszt, mi is hozhatunk komolyabb aerodinamikai fejlesztéseket. Egyelőre nagyon hatékonynak kell lennünk aerodinamikai szempontból, hogy ne büntessük magunkat a kisebb végsebességgel” – magyarázta.

Noha szavaiból egyértelműen kitűnik, még mindig jobb teljesítményt vár a Hondától, Boullier nem akarja kritizálni a motorpartnert, sőt igyekezett kiemelni, elégedett az eddig elért fejlődéssel, és azzal, ahogyan a felel kapcsolata alakult. „Sokat kellett tanulnunk egymás kultúrájáról és meg kellett tanulnunk, hogyan dolgozhatunk együtt. Voltak jobb és rosszabb időszakok, de most nagyon jó a kapcsolatunk és a Honda folyamatosan fejlődik. Minden hónapban találkozunk a sportigazgatójukkal; vagy Japánban, vagy a mi főhadiszállásunkon. Emellett rengeteg konferenciát tartunk” – mesélte.

2017 sokak szerint meghozhatja a várt áttörést, hiszen változnak az aerodinamikai szabályok és a motorfejlesztés is szabadabb lesz, Boullier azonban semmit sem akar elkiabálni; úgy érzi, minden attól függ, mekkora előrelépést tesznek a japánok. „Nem mi irányítjuk a motorfejlesztéseket, hanem a Honda, szóval még nem tűzök ki célokat. Való igaz, jövőre nagyot léphetünk előre. Ha a Mercedes szintjén akarunk lenni, akkor nem tizedeket, hanem másodperceket kell találnunk. Ha ugyanannyi erő áll a rendelkezésünkre, mint a Mercedesnek, akkor jövőre a dobogós helyezésekért, a győzelemért és talán a bajnoki címért is harcolhatunk” – zárta gondolatát.

Éric Boullier (Fotó: Batchelor / XPB Images) Éric Boullier (Fotó: Batchelor / XPB Images)

További tartalmak