Bár még csak a spái sajtónapnál tartunk, azt máris kijelenthetjük, Lewis Hamiltont biztosan nem láthatjuk az első rajtsorban vasárnap. A Mercedes már a nyári szünet előtt jelezte, Belgiumban vagy Olaszországban motort cserélnek az év elején technikai problémák által sújtott britnél, s az Auto Motor und Sport értesülése szerint erre már most sort kerítenek.
Az időpontot elsősorban az határozta meg, mikorra készülnek el a németek új fejlesztésű hajtóegységükkel. Az már biztosnak tűnik, hogy Hamilton a pénteki szabadedzéseket idei hatodik turbófeltöltőjével és MGU-H-jával, a módosított új erőforrással teljesíti. Mindez máris 15 rajthelyes büntetést jelent, melyből 10-et az első 6. darabért, 5-öt pedig a második 6. darabért kap. A szám viszont még emelkedhet további komponenscserék esetén: várhatóan mindjárt a 7. hajtóegységét is megkapja – feltéve, hogy az újítások a nyitónapon jól működnek, s a Mercedesnek nem kell újragondolnia eredeti terveit.
A német szaklap szerint több érv is az azonnali csere mellett szólt. Egyfelől Hamilton már most is a határon táncol erőforrásaival, ami kockázatossá tette volna a régi turbófeltöltő és MGU-H spái használatát. Ráadásul Belgiumban számítások szerint 5%-kal jobbak az előzési esélyek, mint Monzában, utóbbi helyszínen pedig kevesebb kerékcsere (1-2) várható, mint az Ardennekben, ahol 2-3 kiállásos futammal kalkulálnak. A Mercedes emellett abban is bízhat, hogy a szuperlágy gumik problémát jelentenek vasárnap, így több csapattal szemben helyzeti előnybe kerülhetnek a keményebb keverékek használatával.
Azzal, hogy Hamilton előre tudja, várhatóan a mezőny végéről kell rajtolnia, már az első szabadedzéstől kezdve egyéni utat járhat, s a várható felzárkózására hangolhatja autója beállításait.
A motorcsere tényét egyelőre nem erősítették meg – az FIA által kiadott szokásos lista pedig egyelőre csak a Hockenheim utáni állapotokat tükrözi.
V6-os |
Turbó |
MGU-H |
MGU-K |
Energiatároló |
Központi elektronika |
|
Lewis Hamilton |
3 |
5 |
5 |
3 |
4 |
4 |
Nico Rosberg |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Sebastian Vettel |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
Kimi Räikkönen |
3 |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
Felipe Massa |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
Valtteri Bottas |
2 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
Daniel Ricciardo |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Max Verstappen |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
5 |
Nico Hülkenberg |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
Sergio Pérez |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
Kevin Magnussen |
4 |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
Jolyon Palmer |
4 |
4 |
4 |
4 |
3 |
4 |
Danyiil Kvjat |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Carlos Sainz |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
2 |
Marcus Ericsson |
4 |
5 |
4 |
2 |
2 |
3 |
Felipe Nasr |
4 |
3 |
4 |
3 |
2 |
3 |
Fernando Alonso |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Jenson Button |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Pascal Wehrlein |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
Esteban Ocon |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
Romain Grosjean |
3 |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Esteban Gutiérrez |
3 |
4 |
3 |
3 |
2 |
3 |