Musorujsag
Élő Eredmények

Hamilton büntetéssel indít Spában

Auto Motor und Sport
Büntetéssel indítja a második félévét a bajnoki éllovas Lewis Hamilton. A Mercedes a hírek szerint úgy döntött, már ezen a hétvégén új hajtóegységet ad a címvédőnek.
Lewis Hamilton (Fotó: xpbimages.com) Lewis Hamilton (Fotó: xpbimages.com)

Bár még csak a spái sajtónapnál tartunk, azt máris kijelenthetjük, Lewis Hamiltont biztosan nem láthatjuk az első rajtsorban vasárnap. A Mercedes már a nyári szünet előtt jelezte, Belgiumban vagy Olaszországban motort cserélnek az év elején technikai problémák által sújtott britnél, s az Auto Motor und Sport értesülése szerint erre már most sort kerítenek.

Az időpontot elsősorban az határozta meg, mikorra készülnek el a németek új fejlesztésű hajtóegységükkel. Az már biztosnak tűnik, hogy Hamilton a pénteki szabadedzéseket idei hatodik turbófeltöltőjével és MGU-H-jával, a módosított új erőforrással teljesíti. Mindez máris 15 rajthelyes büntetést jelent, melyből 10-et az első 6. darabért, 5-öt pedig a második 6. darabért kap. A szám viszont még emelkedhet további komponenscserék esetén: várhatóan mindjárt a 7. hajtóegységét is megkapja – feltéve, hogy az újítások a nyitónapon jól működnek, s a Mercedesnek nem kell újragondolnia eredeti terveit.

Lewis Hamilton (Fotó: xpbimages.com) Lewis Hamilton (Fotó: xpbimages.com)

A német szaklap szerint több érv is az azonnali csere mellett szólt. Egyfelől Hamilton már most is a határon táncol erőforrásaival, ami kockázatossá tette volna a régi turbófeltöltő és MGU-H spái használatát. Ráadásul Belgiumban számítások szerint 5%-kal jobbak az előzési esélyek, mint Monzában, utóbbi helyszínen pedig kevesebb kerékcsere (1-2) várható, mint az Ardennekben, ahol 2-3 kiállásos futammal kalkulálnak. A Mercedes emellett abban is bízhat, hogy a szuperlágy gumik problémát jelentenek vasárnap, így több csapattal szemben helyzeti előnybe kerülhetnek a keményebb keverékek használatával.

Azzal, hogy Hamilton előre tudja, várhatóan a mezőny végéről kell rajtolnia, már az első szabadedzéstől kezdve egyéni utat járhat, s a várható felzárkózására hangolhatja autója beállításait.

A motorcsere tényét egyelőre nem erősítették meg – az FIA által kiadott szokásos lista pedig egyelőre csak a Hockenheim utáni állapotokat tükrözi.

V6-os

Turbó

MGU-H

MGU-K

Energiatároló

Központi elektronika

Lewis Hamilton

3

5

5

3

4

4

Nico Rosberg

3

3

3

3

3

3

Sebastian Vettel

4

4

4

3

3

3

Kimi Räikkönen

3

4

4

4

3

3

Felipe Massa

3

3

3

3

2

2

Valtteri Bottas

2

3

3

3

2

2

Daniel Ricciardo

3

3

3

3

3

3

Max Verstappen

2

3

3

3

3

5

Nico Hülkenberg

3

3

3

3

2

2

Sergio Pérez

3

3

3

3

2

2

Kevin Magnussen

4

4

4

4

3

3

Jolyon Palmer

4

4

4

4

3

4

Danyiil Kvjat

3

3

3

3

3

3

Carlos Sainz

4

4

4

3

3

2

Marcus Ericsson

4

5

4

2

2

3

Felipe Nasr

4

3

4

3

2

3

Fernando Alonso

4

4

4

4

4

4

Jenson Button

4

4

4

4

4

4

Pascal Wehrlein

3

3

3

3

2

2

Esteban Ocon

3

3

3

3

2

2

Romain Grosjean

3

4

3

3

3

3

Esteban Gutiérrez

3

4

3

3

2

3

Lewis Hamilton (Fotó: xpbimages.com) Lewis Hamilton (Fotó: xpbimages.com)

További tartalmak