Tartott ettől a hétvégétől Lewis Hamilton. A brit versenyző még hockenheimi győzelme után is azt hangoztatta, 19 pontos előnye tudatában is hátrányban érzi magát, mivel tudja, vár még rá egy rossz verseny, melyen a pole helyett a mezőny végéről kell rajtolnia. A Mercedes Belgiumban szánta rá magát az elkerülhetetlen motorcserére: mindjárt három új egységet is adott bajnokának.
Végül a 21 rajthelyről is sikerült felérnie a dobogóra, s ezzel csupán 9 pontot veszített Nico Rosberggel szembeni pontelőnyéből. Toto Wolff szerint mostanra előny vált korábbi hátrányából. „A hátrasorolás komoly büntetésnek tűnt Lewis számára, végül úgy tűnik, nem vált annyira meghatározóvá a bajnokság szempontjából, mint várhattuk. Ő is hozzátette a magáét a nagyszerű versenyzésével, a csapat is jó döntéseket hozott a stratégia terén, ráadásul az autónk is remek” – állapította meg elégedetten a sportigazgató.
De csapata szerelőit is külön megdicsérte, akik jószerivel egész hétvégén motorokat cseréltek. „Elképzelhetik, összesen öt motorcserét hajtottak végre a hétvége során. Én látom, milyen munkát végeznek a nap huszonnégy órájában, a hét mind a hét napján, ráadásul hibátlanul tették. Nem voltak gondok a motorral, és Lewisnak most Nicóhoz képest van egy plusz motorja is.”
Amennyiben Rosbergnél később technikai hiba lépne fel, Hamilton számára ez dupla előnyt is jelentene – de már most is egy egységgel több áll rendelkezésére, azaz neki kevésbé kell spórolnia, mint csapattársának. Az egyetlen kérdőjelet az jelenti, ha a Mercedes elkészül újabb fejlesztésű erőforrásával, Hamilton egy újabb büntetés fejében megkapja-e azt.
Erről Wolff a hétvégén azt mondta, jelenlegi próbapados tesztjeik nem mutatnak jelentős időbeni előrelépést, ezért Rosberg vélhetően nem kerülne komolyabb előnybe, ha csak ő kapná meg azt. Akkorába főleg nem, hogy Hamilton újabb futamon legyen kénytelen a rajtrács végére sorolni.
Ami a folytatást illeti, az osztráknak fogalma sincs, melyik versenyzője felé billen majd ezek után a mérleg nyelve. „Nem tudom. Talán az egyik, talán a másik irányba. Az az érzésem, hogy hosszú szezon vár még ránk, mire eldől, melyikük lesz a győztes.”
Az üldözővé vált Rosberg számára tavaly épp Monza hozott egy kisebbfajta fordulatot: a hétvége során technikai hibák hátráltatták, a versenyt pedig motorhiba miatt kellett föladnia. Reményei szerint idén pozitív irányú változást hoz számára az olasz futam. „Élvezem ezt a csatát. Sok autó ott van már az élen, ami izgalmassá teszi. Számomra minden egyes verseny olyan, mint egy bajnoki finálé. Alig várom, hogy pályára vigyem az Ezüstnyilat Monzában” – tekintett a hétvége elébe a német.