A királykategória hivatalos beszállítója már korábban jelezte, hogy a három legkeményebb keveréket, vagyis a narancssárga jelölésű kemény, a fehér csíkozású közepes és a sárga oldalfalú szuperlágy abroncsokat viszi magával a Japán Nagydíj helyszínére. A csapatok tehát ezek közül választhattak, stratégiák pedig változatosabbnak tűnnek, mint a maláj utam esetében.
A két bajnokesélyes (Nico Rosberg és Lewis Hamilton) például kissé eltérő taktikával indul majd neki a hétvégének: Rosberg mindössze két szettet kért a keményekből és hármat a közepesekből, míg Hamilton épp ellenkezőleg. A leglágyabb keverékből eközben mindketten nyolcat „rendeltek”. A listára nézve ez komoly mennyiségnek tűnik, a legtöbbet azonban nem ők, hanem a Ferrari kérte a sárga jelzésű abroncsokból: a vörösök versenyzőinek kilenc-kilenc áll majd a rendelkezésükre.
A keményekkel és a közepesekkel viszont ők is másképp taktikáznak. Sebastian Vettel az utóbbiból csupán egy (!) szettet kért, míg a narancssárgákból hármat, Kimi Räikkönen pedig kettőt-kettőt. Ugyanúgy egyébként csak öt alakulat (a Red Bull, a Force India, a Sauber, a McLaren és a Manor) versenyzői választottak a tizenegy csapatot számláló mezőnyből.
Ahogyan azt az idei szezonban már megszokhattuk, a versenyre legalább egy szett kemény és közepes abroncsot kell megtartaniuk a csapatoknak (vagyis egyet-egyet a keményebb keverékekből), ezek közül pedig az egyiket fel is kell használniuk a futam során. Az időmérő utolsó szakaszára egy garnitúra lágy keveréket kell megőrizni, amit az első tíz helyezettnek a kvalifikáció leintését követően vissza kell szolgáltatnia a Pirellinek.