Musorujsag
Élő Eredmények

Ez nem a Red Bull napja volt: fékprobléma, hiányzó tapadás

Sky Sports
Papíron nem kedvez a Red Bullnak a mexikói pálya, az első szabadedzések pedig igazolták a várakozásokat, hiszen egyelőre elmaradnak a Mercedestől, sőt egyelőre a Ferraritól is. Daniel Ricciardónak ma a tapadás hiányával, Max Verstappennek a fékekkel gyűlt meg a baja.
Daniel Ricciardo (Fotó: Batchelor / XPB Images) Daniel Ricciardo (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Az év második felében remek formába lendültek a bikások: sikerült közelebb kerülniük a Mercedeshez, sőt néha – bátor taktikájuknak köszönhetően – még meg is rángatták az ezüstnyilak bajszát, miközben rendre növelték előnyüket a Ferrarival szemben. Lendületüket természetesen erre a hétvégére is át szeretnék menteni, a pálya azonban elvileg a riválisoknak kedvez.

„Jelenleg ez a helyzet, ezt el kell fogadnunk” – mondta Verstappen, amikor a második szabadedzés után felvetették, papíron most az ellenfeleknek áll a zászló. „Több pályán is szembesültünk már ezzel. Egyszerűen meg kell barátkozni a helyzettel” – tette hozzá, majd megjegyezte, ennek ellenére a csapat még nem mondott le a hétvégéről. „A versenytempónk erősnek tűnik, a rövidebb etapra viszont még vetnünk kell egy pillantást. Elég sokat kell dolgoznom az autóval, miután kihagytam az első edzés egy részét, de a hosszú etap előtt találtunk egy beállítást, ami nagyon jó volt.”

Daniel Ricciardo (Fotó: Charniaux / XPB Images) Daniel Ricciardo (Fotó: Charniaux / XPB Images)

A fiatal hollandnak délelőtt egy fékhiba (a hátsó fékek egyszerűen túlhevültek, amikor az edzés közepén visszatért a boxba) miatt kellett idő előtt befejeznie a körözgetést. „Azt hiszem, egy kicsit balszerencsés voltam. Két bemelegítő kört kellett teljesítenem, hogy utána újra kihajthassak. Azt mondták, nyomjam neki, de a bemelegítő körön nem nyomhatod olyan keményen. Végül ezeknek a körülményeknek köszönhetően lángra kapott” – mondta a hiba kapcsán.

Miközben Verstappent egy fékprobléma hátráltatta, Ricciardo a tapadás hiányával küzdött a versenypályán. „Eléggé trükkös volt megtalálni a beállításokat ezek között a körülmények között. Ha nem megfelelő a tapadás, akkor egy kis alulkormányozottsággal és egy kis túlkormányozottsággal is szembesülsz” – panaszkodott az ausztrál. „Nem egyszerű a dolog. Délelőtt óta fejlődtünk egy kicsit, de még van tér a javításra. Arra számítunk, hogy holnap is kevés lesz a tapadás. Addig is igyekszünk javítani az autó egyensúlyán” – tette hozzá.

Amikor megkérdezték, ezúttal is egyedi taktikával készülnek-e a Mercedesszel és a Ferrarival vívott küzdelemre, rövid gondolkodás után így felelt. „A szuperlágy nem volt túl jó, nem ez a legjobb gumi a hosszabb etapokhoz. Szerintem mindenkinek volt egy kis gondja ezzel a gumival. Azt hiszem, ismét eléggé vegyes lesz a helyzet az időmérőn” – magyarázta, majd ismét szóba került, hogy adott esetben ő lehet a mérleg nyelve a bajnoki küzdelemben. Emiatt azonban nem változtat a stílusán. „Senki sem fog máshogy viselkedni, csak azért, mert az utolsó futamoknál tartunk. Az utolsó versenyen is keményen fogjuk nyomni, és egyébként is, mindig próbáljuk tiszteletben tartani egymást.”

Max Verstappen (Fotó: Price / XPB Images) Max Verstappen (Fotó: Price / XPB Images)

További tartalmak