Daniel Ricciardo ezúttal a háttérbe szorult csapattársa mellett. Miközben Max Verstappen valósággal szárnyalt az interlagosi esőben, az ausztrálnak már a verseny elejétől kezdve komoly problémái voltak – és nem csak az autója úton tartásával. Tudniillik rendre bepárásodott a sisakrostélya, ami csak tovább rontotta amúgy az sem jó látási viszonyokat.
„Nagyon nehéz volt. Kimi Räikkönen balesetéből például semmit sem láttam, pedig közvetlenül ott repült ki előttem. Csak később néztem vissza a szünetben” – nyilatkozta a négyszeres futamgyőztes. Hasonló gondokkal Lewis Hamilton is küzdött a futam első felében, ám az egyik piros zászlós megszakításnál egy sisakcsere nála mindent megoldott. Ricciardón ez sem segített. „Folyton felnyitottam a sisakrostélyt, és próbáltam belülről letörölgetni, de ilyesmi sosem történt velem korábban. És eléggé hátráltatott” – mesélte.
„Talán beszivárgott a víz” – mondta Christian Horner csapatfőnök. „A hajrában Maxot is csak akkor látta meg, amikor már mellette volt.”
Ricciardo 8. helye persze nem csak ennek volt köszönhető. Marcus Ericsson balesete után úgy hajtott ki új gumikért, hogy nem vette észre, a boxutcát addigra már lezárták. Ezért 5 másodperces büntetést kapott. Horner a verseny ezen szakaszában épp a Sky Sports élő adásában jelentkezett be, s kerékcseréjük kapcsán megjegyezte, azért hívták be versenyzőjüket, mert nem felmerült, hogy defektje lehet. „Bizonytalanok voltunk. A pálya tele volt törmelékkel. Végül kiderült, nem volt szó defektről” – nyilatkozta a csapatfőnök, akinek érvelését az FIA bírái sem fogadták el.
Ricciardo emellett a stratégia terén sem volt szerencsés. Mivel a Red Bull rendszerint gyorsabb a köztes esőgumikon a Mercedesnél, s a győzelem érdekében hajlandó volt nagyobb kockázatot is vállalni, az ausztrál két alkalommal is az elsők között állt ki a zöld oldalfalú abroncsokért. Csakhogy nem sokkal később mindkétszer erősödött az esőzés.
„Frusztráló verseny volt, mert sosem éreztem magunkat szerencsésnek a taktikánkkal. Valahányszor gumit cseréltünk, vagy a biztonsági autó jött be, vagy a piros zászló érkezett. Pozíciókat vesztettünk, és sosem tudtuk megjósolni, mi fog történni. Nagy kár ezért, mert jobb volt az autónk a nyolcadik helynél, és amikor tiszta volt előttünk a terep, jó volt a tempónk” – kesergett a tabella harmadik helyezettje.
Ami a taktikát illeti, a Red Bull két fölöslegesnek bizonyult kiállásával összesen 46 másodpercet veszített a két Mercedesszel szemben. A biztonsági autók ennek egy részét ugyan lenullázták, ám a hajrának még így is 23 másodperces hátrányból vágtak neki. Verstappen végül 21 másodperccel később ért célba, mint a győztes Lewis Hamilton, Nico Rosbergtől viszont csak 10 másodperc választotta el.