Az FIA díjátadója után az Autosport Awards nevű rendezvény számít a legnagyobb és legrangosabb évzáró gálának a motorsporton belül – a brit magazin által évek óta megrendezett díjkiosztóra vasárnap este Londonban került sor, és szokás szerint ismét sok kategóriában osztottak ki elismeréseket.
Az év legjobb nemzetközi versenyzőjének díját a Forma–1 világbajnoka, Nico Rosberg kapta. „Mindenekelőtt el kell mondjam, a tizenöt évvel ezelőtt voltam itt először a gálán – elég régen. Ez az év legnagyobb presztízzsel bíró estje, és csodálatos érzés volt végigmenni a lépcsőn mindenki előtt. Egyáltalán nem tekintettem biztosnak ezt az elismerést. Nem volt könnyű, nem voltam biztos benne, hogy meg tudom csinálni, de most itt vagyok” – nyilatkozta Rosberg.
A visszavonuló bajnok a díjra szintén jelölt Lewis Hamiltont, Max Verstappent, Daniel Ricciardót, valamint az IndyCar-sorozat bajnokát, Simon Pagenaud-t és a Forma–E-győztes Sebastien Buemit előzte meg.
Csapattársát, az ezúttal bajnoki második Lewis Hamiltont eközben az év legjobb brit versenyzőjének választották meg, Jenson Button, a WRC-ben versenyző Kris Meeke, valamint a WEC-es Oliver Jarvis, James Calado és Sam Bird előtt.
A Forma–1-esek közül díjat kapott még Pascal Wehrlein is, akit 2016 legjobb újoncának választottak. A Manor versenyzőjének Ausztriában az istálló fennállásának második pontszerzése fűződött a nevéhez, ráadásul többször is meglepetést okozott azzal, hogy a Q2-be kvalifikálta magát az időmérő edzéseken, ami a kiscsapattól bravúrnak számít. „Szeretném megköszönni ezt! Most először vagyok itt, és lenyűgöz az esemény. Fantasztikus szezonom volt, sok csúcsponttal – főleg az ausztriai Q2-es szereplésre és pontszerzésre gondolok” – fogalmazott a német.
Great speech last night from the new F1 Champion at Autosport Awards. pic.twitter.com/mESS2NhXoo
— Nigel Mansell CBE (@nigelmansell) 2016. december 5.
A Mercedes technikai vezetőjét, Paddy Lowe-t is elismerésben részesítették – ő a John Bolster-díjat kapta meg a motorsportban elért eredményeiért. Nemcsak a Mercedes dominanciájában vállalt kulcsszerepéért, de egész munkásságáért járt neki az elismerés. Lowe 1992-ben futott be igazán mérnökként, amikor a Williamsnél ő felelt az aktív felfüggesztés megalkotásáért.
„Szeretném megragadni az alkalmat, és bejelenteni, hogy nem vonulok vissza” – viccelődött, Rosberg pénteki bejelentésére utalva. „Huszonként éve dolgozom együtt a Mercedesszel, és semmi okot nem látok a váltásra. Először is azt szeretném kiemelni, milyen rekordokat állítottunk fel, milyen fantasztikus a tervezőgárdánk, a boxfalunk. De ezt nem érhettük volna el a versenyzőink nélkül” – nyilatkozta.
De Lowe egykori versenyzőjének, Nigel Mansellnek is jutott a rivaldafényből. 1992 világbajnokát a Gregor Grantről elnevezett életműdíjjal jutalmazták.
Ezenkívül a Williams által alapított díjat is átadták a jövő mérnöktehetségének, Sam O’Neillnek, továbbá egy tesztlehetőséget, valamint a szimulátoros munka lehetőségét nyerte el a McLarentől Lando Norris, aki 17 esztendősen, második formaautós szezonjában nyert a Forma–Renault 2.0-ban és annak északi változatában, továbbá négy futamgyőzelmet aratott a brit Forma–3-ban is.
So proud of @paddylowe for winning the 2016 John Bolster Award #autosportawards @autosport pic.twitter.com/UgkLZhVBJL
— Anna Danshina (@AnnaDanshina) 2016. december 5.