A 2017-es gumik átfogó tesztje augusztusban vette kezdetét, és az olaszok három segítője (a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari) összesen 24 napot töltött a pályán – Fioranóban, Mugellóban, Barcelonában, a Paul Ricard-on és Abu-Dzabiban körözgettek. A gyakorláshoz mindhárom csapat átalakított 2015-ös autókat használt, melyek a jelenlegieknél több leszorítóerőt termelnek.
Ezek bevetésére azért volt szükség, mert a következő generációs Forma–1-es autók a becslések szerint 20-30 százalékkal több leszorítóerőt generálnak majd. Az új versenygépekkel való ismerkedés a februári teszteken veszi kezdetét, melyek a Pirelli számára is fontosak lesznek, hiszen ekkor kerülnek fel először a széles abroncsok az új autókra, az olasz gyár azonban nemcsak ezekre a gyakorlásokra, hanem az évköziekre is gőzerővel készül.
Ezek középpontjában természetesen a 2018-as gumik lesznek majd. „A tesztek formátuma hasonló lesz az idei évben látotthoz, azzal a különbséggel, hogy nem hibridautókkal, hanem az aktuális versenygépekkel bonyolítjuk le őket” – nyilatkozta Isola. „Éppen ezért arra számítok, hogy több csapat vesz majd részt rajtuk. Számokkal nem tudok szolgálni, ezután véglegesítjük a tervet.”
„Mindenkinek fel fogjuk ajánlani a lehetőséget, és majd meglátjuk, ki fogadja el és jön tesztelni. Ha megvan a listánk az elérhető csapatokról, akkor azt eljutatjuk az FIA-hoz, és megalkotjuk a tesztnaptárt figyelve arra, hogy a napokat egyelően osszuk el a csapatok között” – folytatta az olasz szakember, aki nemcsak a résztvevők számát szeretné fokozni, hanem azokét a pályákét is, melyeken az új abroncsok prototípusait tesztelik.
„Ezzel kapcsolatban is folynak az egyeztetések. Vannak pályák, melyek viszonyítási pontként használhatók, mint például Barcelona, vagy a Paul Ricard, ha az esős abroncsokról van szó. Azt hiszem, ezeket újra használni fogjuk. Ha megoldható, valószínűleg ott maradunk, ahol vasárnap versenyeztek, az évközi tesztekhez hasonló szisztémát használva. Szóval, a csapatok már ott vannak, és akkor keddtől kezdetét veheti a két-háromnapos tesztelés. Ezért gondolkodunk különböző versenypályák között” – zárta gondolatát.