Musorujsag
Élő Eredmények

Ez most már tényleg túl sok?

Red Bull
Daniel Ricciardo elismeri, az év végén egyre érezhetőbbé vált, hogy a Forma–1 mezőnye minden idők leghosszabb szezonját teljesíti. Az ausztrál szerint a program sűrűsödésével egyre nagyobb hangsúly kerül arra, hogyan készülnek a pilóták a versenyhétvégékre.
Daniel Ricciardo (Fotó: Price / XPB Images) Daniel Ricciardo (Fotó: Price / XPB Images)

A Német Nagydíj visszatérésének és Azerbajdzsán debütálásának köszönhetően 21 futamosra hízott a királykategória versenynaptára, ami egyedülállónak számít a sportág 1950 óta íródó történelme során. A menetrendet hosszúsága miatt elsősorban azok a csapattagok bírálták, akiknek folyamatosan a cirkusszal kell utazniuk, hosszú hetekig távol maradva családjaiktól.

A versenyzők – noha elmondták, megértik a szerelők panaszát – eddig nem emelték fel hangjukat a több futam miatt, a Red Bull ausztrálja azonban legutóbbi blogbejegyzésében elhintette, ez a szezon már neki is túlságosan hosszú volt. „Nagyon jól tudtuk, hogy a maga 21 futamával a 2016-os év lesz a leghosszabb F1-es szezon, de ez különösen az utolsó versenyeken vált érezhetővé. A brazil futamig egészen jól be tudtam osztani az energiámat, utána viszont kezdtem érezni, hogy fáradok” – írta.

„Az, hogy több futam van menő, meg minden, másrészről viszont, amikor jönnek a tengerentúli futamok, és folyamatosan követik egymást, mi pedig távol vagyunk az otthonunktól… nos, most jó lesz leállni egy kicsit” – jelezte az ausztrál, majd kiemelte, a regenerálódásnak és a hétvégére való készülődésnek egyre nagyobb szerepe van a királykategóriában.

Daniel Ricciardo (Fotó: xpbimages.com) Daniel Ricciardo (Fotó: xpbimages.com)

Példának okáért ő maga is változtatott hozzáállásán. „Idővel egyre okosabbá válasz, már ami az év végi fáradtság kezelését illeti. Az én hozzáállásom is változott az évek során. Mielőtt megérkezetem az F1-be, minden nap edzettem, mégpedig olyan keményen, amilyen keményen csak lehet. Mostanában, az évi 21 futam mellett ezt nem tudom megtenni. Az előszezonban készülsz fel a rád váró feladatokra, és akkor is keményen dolgozol. A nyári szünetben még elmegyek egy különleges edzőtáborba. De a köztes időben inkább csak vigyázok magamra, komolyabb edzés nélkül.”

„Most a versenyeket követő hétfőkön semmit sem csinálok. A feltöltődés sokkal fontosabb, minthogy leterheld magad egy újabb edzéssel. Idén a Kanadai Nagydíj közvetlenül a bakui előtt volt, szóval az a hét eléggé kemény volt az időzónák és a sok utazás miatt. Talán ez volt a legnehezebb. A több futam mókásabb, ahhoz viszont, hogy kezelni tudd a helyzetet, változtatnod kell a gondolkodásmódodon” – zárta gondolatát a négyszeres futamgyőztes.

Írása kapcsán többen megemlítették, az egyre feszítettebb menetrend valóban leterhelheti az F1-es versenyzőket. A bajnoki cím megszerzése után azonnal visszavonuló Nico Rosberg például kiemelte, azért int búcsút a kategóriának, mert nem akar „ismét részt venni egy olyan megterhelő bajnoki küzdelemben, mint az idei volt” és a családjára is több időt szeretne szánni. Az IndyCarban versenyző Graham Rahal nem sokkal később közösségi oldalán jelezte, teljesen megérti a németet, az F1-es pilóták szezonja ugyanis egyre zsúfoltabb és kimerítőbb…

Nico Rosberg (Fotó: Moy / XPB Images) Nico Rosberg (Fotó: Moy / XPB Images)

További tartalmak