Musorujsag
Élő Eredmények

Megbízhatóságban a Red Bull volt a legjobb – gyenge mérleg a Ferrarinál

Auto Motor und Sport
Hiába nyerte újra nagy fölénnyel mindkét bajnokságot a Mercedes, a megbízhatósági rangsorban rendkívül szoros csatát vívott a Red Bull-lal. A McLaren javult, de nem eleget – a Ferrari csúnya mérleggel zárt.
Lewis Hamilton (Fotó: Moy / XPB Images) Lewis Hamilton (Fotó: Moy / XPB Images)

A Renault elmúlt években látott szenvedése után üdítő látni, hogy egyik csapatuk a 2016-os megbízhatósági statisztikák élén végzett. A német Auto Motor und Sport által közzétett statisztikából kiderül, egyetlen istálló sem teljesített idén több versenykilométert a Red Bullnál. Az osztrákok 83 kilométerrel előzték meg a második Mercedest.

A legmegbízhatóbbnak persze többi mutató alapján nem feltétlenül nevezhetjük őket. A Mercedes idén mindössze egyetlen alkalommal adott fel versenyt műszaki hiba miatt: Lewis Hamilton motorja Malajziában füstölt el. A Red Bull ezzel szemben két technikai probléma miatti nullázást számlált. Max Verstappen Austinban váltóhiba miatt állt meg a pálya szélén, míg Danyiil Kvjat Ausztráliában el sem tudott rajtolni az ERS hibája után.

Tekintve azonban, hogy a Mercedesnek jóval több műszaki nehézsége volt az év során a versenyeken kívül, mint a Red Bullnak, ráadásul az osztrákok versenyzői motorcsere és büntetés nélkül tudták teljesíteni a szezont, míg Lewis Hamilton 8 erőforrást is felhasznált, mégsem tűnik túlzónak kijelenteni, hogy idén a megbízhatóság terén a Red Bull vitte a prímet.

Több kilométerüket ennek ellenére csak annak köszönhetik, hogy a Mercedes két versenyzője Barcelonában már a legelső körben kiütötte egymást. Náluk Danyiil Kvjat Szocsiban, Max Verstappen Monacóban nullázott baleset miatt.

A megtett versenykilométerek tekintetében 4. Force India sem panaszkodhat megbízhatóságára. Bár nekik összesen 6 kiesésük volt, ebből csak 2 oka volt műszaki hiba. A fennmaradó négy alkalomból háromszor viszont már az első körben balesetbe keveredtek. A 317 kilométerrel többet teljesítő Williams ezzel szemben 5 alkalommal küzdött valamilyen problémával, s csak egyszer volt részese balesetnek – így zárt a lista harmadik helyén.

Ami a skála másik végletét illeti, 2016-ban a legtöbb műszaki hibája a McLarennek és a Toro Rossónak volt – mindketten 8 alkalommal álltak félre. A wokingiak mérlege még mindig nem szívderítő, hibáikból azonban csak három volt a motorral kapcsolatos, emellett két váltó- és fékhibájuk volt, valamint Abu-Dzabiban Jenson Button furcsa felfüggesztéstörése. A megtett kilométerek terén így is nagyot léptek előre 2015-höz képest – az utolsó előtti helyről a 6.-ra.

Siralmasnak nevezhető a Ferrari mérlege. A megtett kilométereknél csak három csapatot tudtak megelőzni, ráadásul balesetből és műszaki hibából is 4 jutott nekik az évre. 34 célba érkezésük a 39-et számláló Mercedes és a 38-at elkönyvelő Red Bull mutatójához képest kevés.

A legrosszabb statisztikával a Renault zárta évét. A lehetséges 42-ből csupán 31 célba érkezésük volt, 7-szer műszaki hiba, 4-szer baleset vetett véget versenyüknek, és 10 369 kilométerükkel közel 6 versenytávval maradtak el a Red Bulltól.

A csapatok megbízhatósági mutatói 2016-ban

(Forrás: Auto Motor und Sport)

Csapat Célba érkezés Műszaki hiba Baleset Versenykilométer
1. Red Bull 38 2 2 12 179
2. Mercedes 39 1 2 12 096
3. Williams 36 5 1 11 886
4. Force India 36 2 4 11 569
5. Sauber 33 6 3 11 162
6. McLaren 32 8 2 11 085
7. Toro Rosso 32 8 2 10 965
8. Ferrari 34 4 4 10 936
9. Manor 35 3 5 10 764
10. Haas 32 7 3 10 689
11. Renault 31 7 4 10 369

További tartalmak