Ismertette a Pirelli a bahreni és szocsi hétvége gumiválasztását

Újabb két nagydíj gumiválasztását ismertette a Pirelli, így a csapatok már az előttünk álló szezon első négy futamáról tudják, azokon milyen abroncsokkal kell versenyezniük.

Pirelli-gumik az abu-dzabi teszten (Fotó: Pirelli/Twitter) Készenlétben a Pirelli széles abroncsai(Fotó: Pirelli/Twitter)



Szokás szerint siet a Pirelli órája… Noha még egyetlen 2017-es autót sem láthattunk, ők már az év harmadik és negyedik versenyénél tartanak – legalábbis ami a gumiválasztást illeti. Mivel az Európán kívüli versenyek esetében 15 héttel a rajt előtt kell választania, a gyártó jelezte, az április 14-e és 16-a között sorra kerülő Bahreini Nagydíjon a közepes, a lágy és a szuperlágy, az április 28-a és 30-a között megrendezendő Orosz Nagydíjon pedig a lágy, szuperlágy és ultralágy gumitípusokat bocsátja a csapatok rendelkezésére.

Az új szabályok és a sok ismeretlen tényező miatt a résztvevők megállapodása értelmében a gumigyártó a szezon első öt versenyén korlátozza a csapatok szabad gumiválasztását, s maga osztja ki nekik az egyes garnitúrákat. Mindez azt jelenti, hogy valamennyi hétvégén minden versenyző 7 garnitúrát kap a leglágyabb, 4-et a közepes, 2-t pedig a legkeményebb típusból.

Bahreinben a Q3-ra egy szett szuperlágyat kell megspórolniuk, míg a futamon egy közepes és egy lágy keveréknek kell rendelkezésre állnia, melyek közül egyiket kötelező lesz használni. Szocsiban eközben az ultralágy lesz a kötelező Q3-as gumi, míg a versenyen egy lágy és egy közepes abroncsból választhatják ki a kötelezően használt garnitúrát.

 

Az első versenyeken használt gumitípusok:

Ausztrál Nagydíj – lágy, szuperlágy, ultralágy

Kínai Nagydíj – közepes, lágy, szuperlágy

Bahreini Nagydíj – közepes, lágy szuperlágy

Orosz Nagydíj – lágy, szuperlágy, ultralágy