Idén ismét átalakul az F1, és ahogyan azt a komolyabb változásokkor megszokhattuk, benne van a levegőben, hogy az erősorrend is változik. Sokan pont emiatt várják már az új érát, az elmúlt három évre ugyanis alaposan rányomta bélyegét a Mercedes egyeduralma. Miközben a szurkolók és a szakértők találgatnak, a csapatok rendre kiemelik, a tesztekig kár jóslatokba bocsátkozni.
A fenti okok miatt idén a szokottnál is izgatottabban várjuk a gyakorlás kezdetét, a Pirelli sportigazgatója szerint azonban kár volna komoly reményeket fűzni az előszezonhoz. „A barcelonai teszteken még nem fogjuk megtudni, ki hol áll, ebben az időszakban ugyanis a csapatok nem szívesen fedik fel a lapjaikat” – mondta Hembery az Autosport nemzetközi motorsport show-ján. „Sokan lesznek, akik el akarják rejteni a valós teljesítményüket” – figyelmeztetett.
„Mások azon gondolkodnak majd, mitévők legyenek, mert nem tudnak közel kerülni azokhoz a csapatokhoz, melyek igyekeznek megtéveszteni az ellenfeleket” – magyarázta a brit szakember, majd hozzátette, még a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon is nehéz lesz majd megítélni, ki hol áll az erősorrendben. Úgy érzik, Kínában és Bahreinben sokkal tisztább képet kapunk majd.
Noha Hembery többször elmondta, nem akar találgatásokba bocsátkozni az új abroncsokat illetően, hiszen a hibridautókkal végzett tesztekből nehéz pontos következtetéseket levonni, néhány biztosabbnak tűnő dolgot azért „megjósolt”: úgy érzi a tapadás mértéke 25 százalékkal nő majd, és idén kevesebb kerékcserét láthatunk, mint az előző években. „Úgy érezzük, a gumik tartósabbak lesznek, szóval feltehetően kevesebb lesz a kiállás” – mondta.
„Nem most beszéltünk erről először. Korábban arra kértek minket, állítsuk őket kihívások elé, most viszont jóformán az ellenkező irányba indultunk: alacsonyabb gumikopást akarnak nagyobb stabilitással. Az a baj, hogy olyan autókkal teszteltünk, melyek öt másodperccel lassabbak lesznek a Barcelonában használtaknál. A keverékek komoly kihívást jelentenek majd számunkra, mert eléggé kicsi a mozgásterünk ezen a területen. Ha a számok nem egyeznek a vártakkal, akkor előfordulhat, hogy egy kicsivel konzervatívabbak leszünk” – jelezte.
Bár az új szabályok gyorsabbá és nehezebben vezethetővé teszik az autókat, többen aggódnak amiatt, hogy az előzés nehezebb lesz, a pilóták ugyanis még nehezebben tudják követni egymást a káros légáramlatok miatt. Hembery azonban nem ilyen borúlátó. „Az új aerodinamikai csomaggal csökkenteni akartuk ezt a hatást, a tartósabb gumikkal pedig keményebben támadhatnak. Ez a két változás elég lehet ahhoz, hogy több előzés legyen” – jegyezte meg.