Musorujsag
Élő Eredmények

Komoly dicséretet kapott a Honda – egy riválistól!

Autosport
A Renault technikai igazgatója, Bob Bell megdicsérte a Hondát, mondván komoly előrelépéseket tett a 2016-os szezonban, ez pedig nemcsak a gyár, hanem a Forma–1 számára is pozitív volt, hiszen a bajnokságnak jó, ha a riválisok közelebb kerülnek egymáshoz.
McLaren-Honda (Fotó: Charniaux / XPB Images) McLaren-Honda (Fotó: Charniaux / XPB Images)

Amikor a japánok többéves kihagyás után visszatértek a királykategóriába, erőforrásuk teljesítmény és megbízhatóság tekintetében is elmaradt a riválisokétól, tavaly azonban sikerült előrelépéseket tenniük. Noha a Honda továbbra is csak a negyedik helyet foglalja el az erősorrendben Bell szerint dicséretre méltó a fejlődés, amit 2015 és 2016 között értek el.

Ráadásul mindez a Forma–1-nek is jót tett. „A Honda fejlődése nagyon meggyőző volt” – nyilatkozta a brit szakember az Autosportnak. „Nagyszerű munkát végeztek, és jó volt látni, hogy előre tudtak lépni. Az F1 számára fontos, hogy a motorszállítók azonos, vagy közel azonos szinten legyenek, és ez a terület a gyáraknak is fontosabb, mint a karosszéria. Elengedhetetlen, hogy a gyártók az F1-ben maradjanak, és ehhez az kell, hogy úgy érezzék, az erőforrásuk versenyképes” – tette hozzá.

Bob Bell (Fotó: xpbimages.com) Bob Bell (Fotó: xpbimages.com)

A Honda idén újabb előrelépésre készül, ennek érdekében pedig motorkoncepcióján is kész változtatni, vagyis ahelyett, hogy továbbra is csak a saját útját járná, hajlandó a Mercedes megoldását „másolni”. A gyár sportigazgatója, Haszegava Juszuke tudja, sokat kell még javulniuk, hogy utolérhessék az ellenfeleket, ugyanakkor magabiztosan várja az évet.

„Azt hiszem, igen” – felelte, amikor arról kérdezték, a téli időszak alatt behozható-e a Honda lemaradása. „Motorteljesítmény szempontjából vannak célszámok, melyekkel azt becsültük meg, hol tart a Mercedes és a Ferrari. A cél az, hogy 2017-ben utolérjük őket, és azon a szinten legyünk, amin ők vannak, azt viszont nehéz megmondani, mekkora előrelépéseket tesznek majd az ellenfelek” – magyarázta az F1-es projekt élére tavaly kinevezett japán szakember.

Az Autosport azt is megkérdezte tőle, a Honda igyekszik-e javítani az erőforrás időmérős üzemmódján, vagyis azon a területen, amin a Mercedes komolyabb előnyre tett szert az elmúlt három évben. „Talán. Ha nagyon jó lesz a motor teljesítménye, akkor a következő kérdés a megbízhatóság. Jelenleg néha korlátozva van az időmérős teljesítményünk. Nem tudom, egészen pontosan mekkora korlátozásra lesz szükség, ha el akarjuk érni a saját legjobbunkat, ahogyan azt a Mercedes is teszi” – válaszolta diplomatikusan.

Jenson Button és Kevin Magnussen (Fotó: Schaber / XPB Images) Jenson Button és Kevin Magnussen (Fotó: Schaber / XPB Images)

További tartalmak