Musorujsag
Élő Eredmények

A BMW nem akar visszatérni

Autosport
A Forma–1-be való visszatérés továbbra sem szerepel a BMW tervei között, ez a lépés ugyanis nem lenne összeegyeztethető a márka hosszú távú stratégiájával. Az Autosport úgy tudja, a bajorok mellett egy másik gyár is nemet mondott a királykategóriára.
BMW (Fotó:CrashPA / xpb.cc) BMW (Fotó:CrashPA / xpb.cc)

A BMW legutóbb 2000 és 2009 között képviseltette magát a Forma–1-ben, mielőtt a gazdasági világválság hatására búcsút intett a sportágnak. Távozásuk óta csak a Honda csatlakozott új/visszatérő gyártóként a királykategória mezőnyéhez, noha a 2014-es szabályváltozások pont az ő érdeklődésüket voltak hivatottak felkelteni.

Az F1 új többségi tulajdonosa, a Liberty Media most szeretné ismét bevonni néhány nagy autógyárat, az FIA pedig szívesen látja képviselőiket a 2020 utáni motorszabályokkal kapcsolatos tárgyalásokon. Egyelőre azonban nem érdeklődnek túl sokan a csatlakozás iránt: nemrég a Ford jelentette ki, hogy a magas költségek miatt nem szerepel a tervek között az F1-es visszatérés, most pedig a BMW tett hasonló nyilatkozatot a téma kapcsán.

Robert Kubica a 2008-as BMW Sauberrel (Fotó: xpbimages.com) Robert Kubica a 2008-as BMW Sauberrel (Fotó: xpbimages.com)

„Amikor eldöntöttük, hogy kivonulunk a Forma–1-ből, az egy hosszú távú stratégiai döntés volt a cégünk részéről” – állt az Autosporton megjelenő közleményükben. „Az F1-es költségvetést az alternatív hajtásláncokkal kapcsolatos kutatásokra és fejlesztésekre akartuk fordítani – és így is tettünk. Elértük, hogy mi lettünk a vezető prémiumgyártó az elektromos autók piacán. Figyelemmel követjük a motorsportok világának fejlődését, de az F1-es visszatérés nem szerepel a tervek között.”

A BMW jelenleg a DTM-ben, a GT-versenyzésben és az Andretti-istálló partnereként a Forma–E-ben érdekelt (épp mérlegeli a lehetőségét annak, hogy jövőre már saját csapatot indít). Az F1-ben először 1982-ben vett részt a Brabham partnereként, a következő szezonban pedig bajnoki címhez segítette Nelson Piquet-t. Az első kaland 1987-ig tartott. A 13 év múlva esedékes visszatérés után először a Williamsszel dolgoztak (velük 10 győzelmet szereztek), majd – a Sauber átvételét követően – saját csapattal képviseltették magukat (ez a felállás 1 sikert hozott).

Az Autosport információi szerint a Ford és a BMW mellett a Toyota is nemet mondott a Forma–1-es szerepvállalásra. A japánok elkötelezték magukat a hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) és a rali-világbajnokság mellett, és most csak ezekre a projektekre akarnak összpontosítani. A Toyota egyébként a BMW-hez hasonlóan 2009-ben hagyta el a királykategóriát, miután 2002 óta hiába ostromolta a csúcsot hatalmas költségvetésből gazdálkodva.

Jenson Button 2000-es Williamsszel (Fotó: xpbimages.com) Jenson Button 2000-es Williamsszel (Fotó: xpbimages.com)

További tartalmak