A Ferrari elnöke állítja, őt is „félrevezették”

A rossz belső kommunikáción és rosszul felmért képességeken csúszott meg 2016-ban a Ferrari. Sergio Marchionne elnök újabb utalást tett arra, hogy nem volt elégedett James Allisonnal.

Sergio Marchionne (Fotó: xpbimages.com) Sergio Marchionne (Fotó: xpbimages.com)



Sokat kritizálták a Scuderia első emberét az elmúlt szezonban annak kapcsán, hogy túl magasra helyezte a lécet, s ezzel rossz hangulatot teremtett a magas elvárásoknak megfelelni képtelen gárdáján belül. Sergio Marchionne korábban elismerte, hiba volt ennyire határozott és konkrét célokat megfogalmaznia, s előrebocsátotta, 2017 előtt jóval óvatosabb lesz.

Most elismerte, valóban mellé lőtt, egyúttal jelezte, őt is félrevezették. „Ha egy alkalmazott azt mondja nekem, hogy az új autónk négy másodperccel gyorsabb, mint az előző, hinnem kell neki. Számomra fontos az őszinteség, de el kell ismernem, hogy bután festettem” – nyilatkozta az olasz.

Nem titok, Marchionne nem jött ki jól a korábbi technikai igazgató James Allisonnal, aki a múlt nyáron hagyta el Maranellót. Helyére bizalmasát, Mattia Binottót ültette, akinek év végi munkájával elégedett volt az elnök. Most ismét megerősítette, voltak gondok házon belül. „Nyilvánvaló problémák voltak az információáramlással. Ezt a problémát azóta már megoldottuk” – nyugtatta meg szurkolóikat.

Olaszországban persze folynak a találgatások arról, vajon idén mire lesz képes a múlt szezonban csalódást okozó Scuderia. Legtöbbször a Mercedest és a Red Bullt szokás a legfőbb esélyesként emlegetni, s mivel a télen a Ferrari aggályait fejezte ki a két istálló trükkös felfüggesztése kapcsán, úgy tűnhet, az olaszok ezen technológia terén is hátrányban vannak.

Már olyan hírek is napvilágot láttak, hogy a vörösök máris áttervezhetik autójukat az FIA által továbbra is legálisnak tekintett futómű miatt. B-karosszéria fejlesztéséről is hallani, ám a spanyol Marca úgy tudja, valójában csak komolyabb fejlesztésekről van szó. „Ez nem B-karosszéria, csak egy evolúciós lépés, miután észlelték az új aerodinamikában rejlő lehetőségeket” – írták.

A csapat sajtósa, Alberto Antonini eközben próbálta elejét venni a csapattal kapcsolatos találgatásoknak. „Fölösleges most a várakozásokról beszélni. A szabályok és az autó is teljesen megváltoztak. Mi tudjuk, mire vagyunk képesek, milyen autót építettünk. Eddig hoztuk a csapat belső elvárásait, de a barcelonai tesztekig kell várnunk arra, hogy kiderüljön, mit tudunk a többiekhez képest” – fogalmazott a korábbi újságíró.

A Ferrari február 24-én leplezi le egyelőre ismeretlen nevű 2017-es versenygépét.