A tavalyi év utolsó előtti futamáig úgy tűnt, a Manor Pascal Wehrlein ausztriai pontjával maga mögé utasítja a Saubert a gyártók bajnokságában, a brazíliai káoszban azonban Felipe Nasr két egységet is szerzett a svájciaknak, akik így maguk mögé utasították ellenfelüket. Beverve ezzel az utolsó szöget annak koporsójába, a pozíció mellett ugyanis az azért járó pénzdíjat is elveszítették…
Ez pedig létfontosságú lett volna a fennmaradáshoz – ezt nemrég az amerikai és a mexikói futam visszatérésében is kulcsszerepet játszó Tavo Hellmund is elismerte, aki hosszú ideig tárgyalt a gárda átvételéről. „Egy ponton már meg is egyeztünk” – jelentette ki az üzletember. „Kétszer is próbálkoztunk. Nagyjából másfél évvel ezelőtt 22 millió dollárt ajánlottunk. Az első fordulóban Anthony Hamiltont, Lewis édesapját is be akartuk vonni a projektbe” – tette hozzá.
„Szerettünk volna együttműködni az egyik nagy gyártóval. A Mercedesszel, vagy a Hondával. Mindkettővel folytattunk tárgyalásokat. Kedvezményes áron kaphattunk volna motorokat, és egy versenyzőt is” – magyarázta Hellmund, aki folyamatosan javuló formája és a személyzet viszonylag alacsony létszáma miatt különösen vonzónak tartotta az istállót.
Elmondása szerint 2016 elején más befektetők is így voltak ezzel, az idő múlásával azonban változott a helyzet, a Brazil Nagydíj pedig végleg megpecsételte az istálló sorsát. „Kezdtek közeledni az álláspontok, majd jött a brazil futam. Pedig szárazon a Manor volt a gyorsabb autó” – utalt arra, hogy az időjárásnak is szerepe volt abban, hogy a Sauber megszerezte a 10. helyet és a pénzdíjat (15 millió dollárt, és az esélyt, hogy az eredmény megismétlésével idén tovább növeljék az összeget).
A 10. helyezés ellenére tovább folytatódtak a tárgyalások (a csődeljárás kezdete után is), azok elhúzódása azonban bizonytalanná tette a lehetséges befektetőket (az amerikaiak mellett állítólag egy ázsiai cég érdeklődött még a csapat iránt), akik végül el is veszítették érdeklődésüket. Így január végén a kiscsapat hivatalosan is bezárta kapuit. „Úgy éreztük, az új autó fejlesztéseit illetően már elértük a kritikus időpontot” – mondta, amikor szóba került, miért zárultak eredménytelenül a tárgyalások. „Kár érte, mert a dolgozók most munka nélkül maradtak” – zárta gondolatát.