Musorujsag
Élő Eredmények

Elsőre 0,3 másodperces javulást hozhat a Renault áttervezett motorja

Renault, Autosport
Teljesen újratervezte erőforrását a 2017-es szezonra a Renault. Elsőre 0,3 másodperces javulást remélnek az újításoktól.
A Renault R.S.17-es (Fotó: xpbimages.com) A Renault R.S.17-es (Fotó: xpbimages.com)

A franciák a múlt év második felében döntöttek úgy, hogy új alapokról kezdik motorfejlesztésüket, mivel úgy érezték, az előző években használt koncepcióban már nem maradt sok kiaknázatlan lehetőség. A tél folyamán újratervezték hajtóegységüket, mely elmondásuk szerint olyan innovatív megoldásokat is tartalmaz, melyek hasznát az elkövetkező évek mutatják majd meg igazán. Távlati céljuk, hogy utolérjék és meg is előzzék az ezen a fronton továbbra is etalonnak számító Mercedest.

Az R.S.17 keddi bemutatója után Cyril Abiteboul az Autosportnak elárulta, év elején 0,3 másodperces javulást várnak az új V6-osuktól. „Annyit tudok, hogy az alapoktól újrakezdtük, ami elég bátor lépés volt, mivel a múlt évben már egészen jó motorunk volt, több mint jó. A megbízhatóságunkon mi magunk is meglepődtünk. Ennek ellenére úgy döntöttünk, mindet újrakezdünk” – magyarázta a francia szakember.

„Ha az F1-ben ó nem támadsz, gyakorlatilag halott vagy. Láttuk, hogy ha igazán komolyan vesszük a célunkat, a felzárkózást, ha meg akarjuk előzni, vagy csak egy szintre akarunk kerülni a Mercedesszel, akkor egy teljesen más filozófiára kell átállnunk. És ezt meg is tettük idén.”

Cyril Abiteboul (Fotó: xpbimages.com) Cyril Abiteboul (Fotó: xpbimages.com)

A motorrészleg vezetője, Rémi Taffin is megerősítette, hogy járatlan utat választottak. „Minden elem tekintetében feszegetnünk kell a határokat. Próbáltunk spórolni a tömeggel a csomag minden részén. Az ERS-re, az elektromotorra és az elemekre különösen nagy figyelmet fordítottunk. Ez egy hosszú folyamat. A tömeg és a motor beépítése jelentette a legfontosabb szempontokat. De fontos volt a hűtés is, ahogy gyakran más területeken is sokat tudunk javítani. Fontos volt, hogy javítsunk a belső égésű motor teljesítményén, valamint hogy minden részlet jobban bírja a nagyobb terhelést. A belső égésű motorunk felépítését tekintve új az előző évihez képest, és egy kicsit másképpen is építettük be.”

„Ha a csapat tagjai lennének, és láthatnák az autónkat lecsupaszítva, észrevehető lenne a különbség az előző évhez képest. A motort úgy alkottuk meg, hogy illjen ehhez az autóhoz, nem egy kirakós volt, mint az R.S.16 esetében Az R.S.17-es sokkal egységesebb” – állapította meg.

A koncepcióváltás pontos részleteit persze megtartotta magának. Annyit elárult, a Mercedes és a Honda által választott megosztott turbós megoldás szerintük nem az ideális út. „Nem tervezzük szétválasztani a turbót. Ezt is fontolóra vettük, mint minden koncepciót, de elégedettek vagyunk a mostani megoldással. Kívülről látható változás a felépítésben nincs. Belül viszont más lesz az ERS, az elemek és a hűtés is” – magyarázta.

Miközben a riválisok az úgynevezett előkamrás gyújtástechnológia terén igyekeznek nagy fejlődést elérni, ő ennek kapcsán is csak terelt. „Már 2016-ban használtuk ezt a módszert, és idén szeretnénk még jobban kiaknázni az előnyeit” – fogalmazott.

Rémi Taffin (Fotó: xpbimages.com) Rémi Taffin (Fotó: xpbimages.com)

Akárhogy is, a koncepció új, és a csapat azzal tisztában van, hogy egy ilyen mértékű változtatás kockázattal jár. 2015 már megtanította őket arra, hogy a nagy előrelépéshez sem szabad átugrani lépcsőfokokat, éppen ezért az első versenyeken és a teszteken az új motor megbízhatóságára helyezik a hangsúlyt, s mivel távlatokban gondolkodnak, próbálnak biztosra menni az alapokkal. „Az első dolog, amit rendbe kell tennünk, a megbízhatóság” – tekintett előre Abiteboul. „Ami a teljesítményt illeti, az előző szezon végéhez képest három tizedet szeretnénk javítani év elején. És itt csak a motorról beszélek, az autó többi része nem tartozik ide. Aztán reméljük, hogy a szezon folyamán hasonló mértékű előrelépést teszünk majd meg.”

Taffin szerint erre minden esélyük megvan. „Mivel idén minden új, a motor, a benzin, a motorolaj is, a fejlődés is nagy lesz a szezon során. A fejlesztéseinkkel szeretnénk tartani a motorcserék tervezett menetrendjét.”

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója korábban elárulta, a Renault a májusi Spanyol Nagydíjon tervezi bevetni első továbbfejlesztett erőforrását. Abiteboul is megerősítette ezt, ám egyúttal figyelmeztetett, sok múlik a tesztjeik sikerén. „Úgy véljük, három-négytized körüli javulást érhetünk el az év közben végrehajtott fejlesztéseink révén. De ez csak akkor lesz lehetséges, ha a megbízhatóságunk rendben lesz. Ha nincs rendben, akkor az az egész motorfejlesztési tervedet keresztülhúzza. Ebben az esetben a második vagy harmadik motorunk nem lesz elérhető akkor, amikor terveztük, mert előbb meg kell oldanunk a megbízhatósági gondokat” – figyelmeztetett a 2015-ös leckét láthatóan megtanuló márka vezére.

A Renault R.S.17-es (Fotó: xpbimages.com) A Renault R.S.17-es (Fotó: xpbimages.com)

További tartalmak

Kapcsolódó hírek

Megérkezett a Renault R.S.17!
Bemutatták a Renault 2017-es versenygépét, melyet Jolyon Palmer és Nico Hülkenberg terelgethet majd az idei évadban.
Alpine F1 Team
Hülkenberg szerint a Renault-nak joga van nagyot álmodni
Hiába tűnt tavaly meggyőzőbbnek a Force India, Nico Hülkenberg fejében meg sem fordult, hogy megbánja csapatváltását, hiszen tudja, a Renault-ban komoly potenciál rejlik. A német vonzónak tartja új autóját, és tud azonosulni a nagyratörő tervekkel!
Alpine F1 Team
Renault: Ennek az autónak már bizonyítania kell!
A kiábrándítóan nehéz és gyenge 2016-os szezon után idén muszáj lesz jobban teljesítenie a Renault-nak. A vezetőség a csapat munkáját méltatta, és 2017-es célkitűzéseiről beszélt.
F1 Hírek