A német ijesztő balesetet szenvedett a Bajnokok Tornáján, akkor azonban úgy tűnt, sikerül sérülés nélkül megúsznia a borulást, hiszen utasával együtt segítség nélkül kászálódott ki a háromkerekű Polaris Slingshotból. Később azonban felmerült, a bukásnak hosszabb távú hatásai is lesznek.
Nemrég a pilóta is megerősítette a híreket, melyek szerint orvosi tanácsra távol kell maradnia az év első tesztjétől, megígérte azonban, hogy erősebben tér vissza. Az viszont továbbra is kérdéses, mikor ülhet ismét autóba, a sérülés ugyanis lelassította felkészülését, ami ezúttal kiemelten fontos, ahogyan erre az Az Auto Motor und Sport tapasztalt tudósítója, Michael Schmidt is rámutatott.
„Lehet, hogy Wehrlein még hiányozni fog egy ideig” – írta legutóbbi, a pilóta állapotával kapcsolatos cikkében. „A sérülése megakadályozta abban, hogy eddze a nyakát. Ennek a fontossága pedig 2017-ben jelentősen megnőtt, hiszen ettől az évtől magasabb lesz az autók kanyarsebessége. Minél több edzésidőt veszít, Wehrleinnek annál több izmot kell magára szednie, és annál komolyabb veszélybe kerül a melbourne-i indulása” – folytatta.
Abban az esetben, ha a német kidől a második tesztről, és a szezonnyitón sem tud részt venni, a Ferrari harmadik számú pilótája, Antonio Giovinazzi jut hatalmas lehetőséghez. Noha a Sauber még nem jelentette be, hogy a fiatal olasz helyettesíti sérült pilótáját, több komoly lap is tényként kezeli, hogy ő terelgeti majd az autót Barcelonában.
Az Auto Motor und Sport azt is tudni véli, hogy először a második napon kap lehetőséget, majd a harmadik és a negyedik napon a csapat „megosztja a munkát” közte és Marcus Ericsson között. A GP2-ben tavaly ezüstérmet szerző Giovinazzi egyébként több forrás szerint is jó eséllyel pályázik arra, hogy a nem várt beugrás után is a csapattal maradjon, és több pénteki szabadedzésen is részt vegyen a szezon során – hivatalos bejelentés még erről sem érkezett.