A 2017-es szabályváltozások minden résztvevőnek jó lehetőséget teremtenek a felzárkózásra, érthető tehát, hogy az utóbbi években folyamatosan fejlődő és a mezőny legköltséghatékonyabban működő csapatának tartott Force India a legtöbbet akarja kihozni belőlük. Hogy el is érjék céljukat – részben korlátozott lehetőségeik miatt, részben pedig a változások nagysága miatt –, meglehetősen korán átálltak az új autó fejlesztésére.
„Az előző évekkel összevetve, amikor folyamatosan fejlesztettünk, most sokkal közelebb állunk ahhoz, hogy teljesen újnak nevezzük az autót, hiszen 95 százalékban eltér az elődjétől, míg eddig úgy 50 százalékos változásról beszélgettünk” – jelentette ki a csapat technikai igazgatója, Andrew Green a VJM10-es leleplezését követően. „A filozófiánk hasonló a korábban követetthez, de az alapoktól kellett kezdenünk, ez pedig időigényes” – tette hozzá a szakember.
„Nagyon korán döntenünk kellett” – erősítette meg kollégája szavait az ügyvezető igazgató, Ottmar Szafnauer. „Ahogyan Andy is mondta, az autó most nem 50, hanem 95 százalékban új. Sokkal több időt kellett a tervezéssel és a fejlesztéssel töltenünk. Hamar átálltunk a tavalyi autó fejlesztéséről az ideire, talán az első között tettük meg ezt. Májusban kezdtük a munkát, amikor az előző autó fejlesztését le is állítottuk, de szerencsére nagyon jó alapokkal rendelkeztünk és javítani tudtunk az autó teljesítményén. Nagyon korán elkezdtük a munkát, és abban reménykedünk, hogy olyan formában vágunk neki 2017-nek, amilyenben 2016-ot abbahagytuk” – magyarázta.
A középcsapatok esetében persze mindig felmerül a kérdés, hogyan bírják majd az évközi fegyverkezési versenyt, a Force India azonban eltökélte, igyekszik maximálisan kihasználni az új szabályokban rejlő lehetőségeket. „Így van, valóban ez a terv. Idővel látjuk, hogyan fejlődik majd az autó az összegyűjtött adatok alapján. Szeretnénk mindent optimalizálni, hogy elkezdhessük a fejlesztést, amit sosem lehet elég korán kezdeni” – jelezte Green.
Abban az esetben pedig, ha a technikai igazgató egy remek ötlettel kopog be a vezetőséghez, ezentúl nem kell csalódottan távoznia, az anyagi háttér stabilizálásával és pár új támogató érkezésével ugyanis több lehetőségük lesz a folyamatos fejlődésre. „Igen, ezért is mondanám, hogy ez csapatmunka. Andrew és a technikai csapat remek munkát végzett, de a marketingeseink is nagyon jól dolgoztak. A Johnnie Walker személyében van egy remek új partnerünk, és itt van az FXTM is új támogatóként. Sok régi támogató is velünk maradt. Nagyszerű cégek képviseltetik magukat az autón, és ez segít abban, hogy gyorsabbá tegyük a gépet” – fogalmazott Szafnauer.
Ami pedig magát a ma bemutatott versenygépet illeti, az említett változások Sergio Pérez szerint azonnal észrevehetőek. „Már a kinézete is eltérő a tavalyitól. Ránézésre is látszik, hogy megterhelő lesz vezetni, hiszen ezek az autók már több leszorítóerőt termelnek és emiatt nagyobb a kanyarsebességük is. Látszik, hogy szélesebbek. Érdekes lesz Monacóban, vagy Bakuban versenyezni. Jobban oda kell majd figyelni a kanyarokban. Komoly kihívás előtt állunk, és komoly teher van most a pilótákon. Szóval igen, már nagyon várjuk, hogy elkezdődjön a szezon” – mondta a mexikói.
A csapattárs, Esteban Ocon egyetértett kollégája véleményével. „Izgalmas lesz! Igazi férfias autó ez. Ahogyan Sergio is mondta, nagyon gyors lesz a kanyarokban. Már várom, hogyan teljesít majd Barcelonában, de szerintem most mindenkit ez érdekel legjobban” – jelentette ki a fiatal pilóta.