Musorujsag
Élő Eredmények

Büszke és óvatos a Ferrari csapatvezetője

Ferrari
Mintha kicserélték volna a Ferrarit! A vörösöknél egyelőre nyoma sincs a tavalyi „magas elvárásoknak”, a csapatvezető, Mauricio Arrivabene nyilatkozatát most a visszafogottság és az óvatosság jellemezte. A szakember kiemelte, az erősorrend csak Ausztráliában rajzolódik majd ki!
A Ferrari SF70H bemutatója (Fotó: Ferrari) A Ferrari SF70H Fioranóban (Fotó: Ferrari)

A 2015-ös év sikerein és látható előrelépésén felbuzdulva a Ferrari komoly célokkal vágott neki az előző idénynek: kijelentették, a győzelemért akarnak harcolni és a Mercedes bajnoki kihívójává akarnak válni. Ehhez képest diadal nélkül zárták az évet, az összetettben pedig nemhogy közelebb kerültek a címvédőhöz, hanem még a Red Bull is leelőzte őket.

Az elnök, Sergio Marchnionne azóta többször megjegyezte, hiba volt így nekivágni az évnek és megígérte, 2017-ben nem fog hasonló kijelentéseket tenni. Úgy tűnik a szemléletváltozás az egész gárdára átragadt, a bemutató után ugyanis a csapatvezető és a technikai igazgató is roppant visszafogottan nyilatkozott. „Mindig nagyon érzelmes látni, ahogyan egy új Ferrari életre kel” – kezdte Arrivabene. „Legyen szó egy GT autóról, vagy egy F1-esről. Az érzés ugyanaz!”

Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari) Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)

„Mivel én inkább a Forma–1-ben vagyok érintett, ez az esemény számomra különlegesebb. Ha ránézek erre az autóra, akkor a dolgozók erőfeszítéseit, odaadását, szaktudását és szenvedélyét látom. Ez a gép ezeknek az erényeknek köszönhetően épült. Az autó a csapatunka eredménye, és én büszke vagyok erre. A következő két hetet Barcelonában, teszteléssel töltjük. Követjük a programunkat, Melbourne-ben pedig majd meglátjuk, hol állunk” – zárta gondolatát.

Az egyik központi téma természetesen a szabályváltozás volt, melyről a technikai igazgató, Mattia Binotto beszélt. „Teljesen egyértelmű, hogy az új év mindig új kihívásokat hoz, akkor pedig, amikor új aerodinamikai szabályok lépnek életbe, ezek a kihívások még komolyabbak. A Forma–1 fő kihívása pedig rendre ugyanaz: gyorsabban kell fejlesztened a többieknél” – mondta az olasz szakember.

A Ferrari már az SF70H bejáratásán is átesett egy forgatási nap keretén belül. Ezen a csapatok csak a Pirelli bemutatóabroncsait használhatják és mindössze 100 kilométert futhatnak új autóikkal, a rendszerek ellenőrzése miatt azonban fontos, hogy még a tesztek előtt sort kerítsenek erre. A vörösöknél ma Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is pályára lépett. Noha a német „tesztje” csúszott az esős időjárás miatt, végül ő is teljesítette a program rá eső részét. A bajnokok néhány szóban már nyilatkoztak is a körözgetésről, ami elmondásuk szerint rendben zajlott.

Kimi Räikkönen a Ferrari SF70H-val (Fotó: Ferrari) Kimi Räikkönen a Ferrari SF70H-val (Fotó: Ferrari)

További tartalmak