Musorujsag
Élő Eredmények

„Nehéz lesz előzni” – mondják a versenyzők az első "szélárnyékozások" után

Autosport, Speedweek
Az első tapasztalatok alapján több versenyző szerint beigazolódni látszik azok félelme, akik az előzések nehezebbé válásától tartottak.
Lewis Hamilton és Felipe Massa (Fotó: xpbimages.com) Lewis Hamilton és Felipe Massa (Fotó: xpbimages.com)

Szélesebb autók, szélesebb gumik, új aerodinamika – a 2017-es változásokat elsősorban az motiválta, hogy az autók nagyobb kihívás elé állítsák a versenyzőket, emellett agresszívebben külsővel vonzzák a nézők tekintetét, s gyorsabbak legyenek, mint bármikor. A bevezetett intézkedéseknek ugyanakkor a nem szem előtt tartott területekre negatív hatása is lehet.

A résztvevők már a szabályok tavalyi megalkotása óta mondogatják, nem biztos, hogy a választott út a helyes, mivel általuk az előzések és a párharcok csak nehezebbé válnak. Az első tesztnapon többen is igazolva látták aggodalmukat.

A mezőny egyik legtapasztaltabb tagja, Felipe Massa a vezetési élmény és a versenyzés milyenségének ellentmondására hívta fel a figyelmet. „Vezetői szempontból sokkal jobb. A show szempontjából már nem tudom. Biztos vagyok benne, hogy sokkal nehezebb lesz előzni. Amikor ma egy másik autó mögött mentem, sok leszorítóerőt vesztettem. Az autó sokkal nagyobb is lett. Meglátjuk, de szerintem sokkal nehezebb lesz előzni.”

Felipe Massa (Fotó: xpbimages.com) Felipe Massa (Fotó: xpbimages.com)

A szintén rutinos Lewis Hamilton szerint a gumik sem segítik a futamok látványosabbá tételét. „Több autó mögött is haladtam, és nehezebb volt követni őket, ahogy arra számítottunk. A gumik pedig olyan kemények, hogy nem is kopnak, folyamatosan lehet rajtuk menni. Jó esély van emiatt az egy kiállásos versenyekre, kevesebb hiba, kevesebb előzés lesz. De ez csak az én véleményem, lehet, hogy tévedek” – vont mérleget.

Kevin Magnussen sem bizakodó az előzések tekintetében. „Egyelőre nem tudom eldönteni. Még nem mentem elég közel egy másik autóhoz ahhoz, hogy válaszolni tudjak, de a logika azt diktálja, hogy nehezebb lesz, mivel a nagyobb autók zavarosabb levegőt generálnak. Az egyenesekben lassabbak vagyunk a nagyobb légellenállás miatt. Ez azt jelenti, hogy a DRS hatása is nagyobb lesz” – mutatott rá egy további szempontra.

Daniel Ricciardo ezzel szemben amondó, korai máris ítéletet hirdetni, a szezon még csak most kezdődik. „A gumik még nem érték el a megfelelő hőfokot, de az időeredmények már így is sokkal jobbak. Az egyensúly még nem az igazi, a pálya hideg, a gumik nem érték el a maximumot. Még csak a felszínt kapargatjuk a teljesítmény terén, ennél még jobbak leszünk. Az első nap csak amolyan tapogatózás volt” – nyilatkozta.

További tartalmak