Musorujsag
Élő Eredmények

Tavalyi MGU-K-val kénytelen versenyezni a Renault három csapata

Autosport, Auto Motor und Sport
Tavalyi MGU-K-jával versenyez a Renault, miután kiderült, még sincs végleges megoldás a teszteken fellépő gondokra. Állítólag új motorjuk első bevetését is későbbre tolhatják.
Renault (Fotó: XPB) Renault (Fotó: XPB)

A Renault három csapatát a barcelonai teszteken visszatérő MGU-K-problémák hátráltatták. A franciák már akkor tudták, valami nincs rendjén a tél folyamán újratervezett kinetikusenergia-visszanyerő rendszerükkel, amikor az még csak a tesztpadon futott, ezért a gyakorlások idején már dolgoztak a problémán.

Úgy volt, a megoldással Ausztráliáig elkészülnek, s a hétvége előtt azt nyilatkozták, sikeresen orvosolták a hibát. Most azonban motorrészlegük vezetője elárulta, az új egységük átalakítása nem fejeződött be, ezért vészmegoldásként egyszerűen visszatértek a már jól ismert 2016-os verzióhoz. „Mindössze tíz napunk volt a második teszt vége és a melbourne-i hétvége között, ezért nem volt más választásunk, mint ez” – ismerte el Rémi Taffin.

A Renault extra alkatrészeket is legyártott, hogy mindhárom csapata gond nélkül be tudja építeni a régi energia-visszanyerő rendszert. E megoldás ugyanakkor azt is jelenti, hogy az újabb cserével meg kell várniuk az idei első motorcserét. Az új változatot terveik szerint akkor vetik be először. „Legközelebb már a második MGU-K-val fogunk versenyezni, amire az ötödik vagy hatodik hétvégén kerül majd sor. Némi pluszsúllyal jár, pár kilogrammal nehezebb ahhoz képest, mint amivel előzetesen kalkuláltunk.”

Daniel Ricciardo (Fotó: XPB) Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

A Red Bullnak a régi MGU-K miatt le kellett mondania arról az 5 kilogramm ballasztsúlyról, amelyet Barcelonában még használt. A mostani egységük éppen ennyivel nehezebb az újnál, emellett a teljesítmény terén is elmarad tőle.

Az Auto Motor und Sport renault-s forrásoktól úgy tudja, a franciák egyelőre alulmúlták eredeti elvárásaikat, átalakított hajtóegységükkel egyelőre nagyobb a hátrányuk a Mercedesszel szemben, mint 2016-ban volt. Ez persze a németek téli munkáját is dicséri.

Ez a Red Bull számára sem jó hír: Helmut Marko a télen még arról beszélt, Barcelonától válhatnak igazi kihívóivá a Mercedesnek, mert addigra motorhátrányuk is kompenzálhatóra zsugorodik. A német lap most azt sem zárja ki, hogy az eredetileg a Spanyol Nagydíjra ígért erősebb, már a Mercedes szintjéhez közel lévő erőforrásukat a problémák miatt Kanadában vetik csak be először.

További tartalmak