Musorujsag
Élő Eredmények

Az Audi is ott lesz a következő F1-es tárgyaláson

Spox, GMM
Német sajtóértesülés szerint az Audi is részt vesz a Forma–1-es csapatok és a sportág irányítóinak következő találkozóján, melynek fő témája a 2020 utáni éra motorformulája lesz. A viták továbbra is tartanak azzal kapcsolatban, milyen irányt kell követnie a sportágnak.
Audi (Fotó: Batchelor / XPB Images) Audi (Fotó: Batchelor / XPB Images)

A királykategória 2014-ben váltott hibridrendszerekkel ellátott V6-os turbómotorokra, melyek azóta is megosztják a szurkolókat, a szakértőket és a résztvevőket is. A kritikusok szerint túl bonyolultak, drágák és a hangjuk sem méltó az F1-hez, a támogatók viszont rendre kiemelik, ez a technológia a jövőt képviseli, és a gyáraknak is fontos, hiszen „releváns az utcai autók szempontjából”.

Ez a formula 2020-ig mindenképpen érvényben marad, utána viszont lehetőség nyílik a váltásra. Bár a dátum még távolinak tűnik, az illetékesek már elkezdték az egyeztetéseket. Legközelebb most pénteken, Párizsban ülnek tárgyalóasztalhoz, hogy a jövőben követendő irányról egyeztessenek.

A Spox információi szerint ezen a találkozón a sportág irányítói és a jelenlegi résztvevők mellett a Volkswagen Csoporthoz tartozó Audi képviselői is jelen lesznek. A német konszern tehát érdeklődik az új motorszabályok iránt. Ez persze annyira nem meglepő, az utóbbi időben ugyanis többször szóba hozták már őket a kategóriával, és ők is elmondták, „megfelelő feltételek mellett” fontolóra vennék, hogy valamelyik márkájukkal (valószínűleg az Audival) beszállnak a bajnokságba.

A Mercedes PU106B Hybrid erőforrása (Fotó: Daimler Media) A Mercedes PU106B Hybrid erőforrása (Fotó: Daimler Media)

Ebből a hírből persze nem vonhatunk le messzemenő következtetéseket, hiszen a tárgyalások a németek számára kedvezőtlen eredményt is hozhatnak. A céget ráadásul az elmúlt két évtizedben többször szóba hozták már a királykategóriával (legutóbb 2015-ben, amikor állítólag a Red Bull-lal egyeztettek, a dízelbotrány miatt azonban a tervek kútba estek), ám nevezni egyszer sem neveztek.

Az, hogy milyen irányt vesz a királykategória a motorokkal kapcsolatban továbbra is kérdéses, a téma ugyanis a vezetőséget és a résztvevőket is megosztja. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) első embere, Jean Todt nemrég arról beszélt, a jelenlegi úton kell tovább haladni, és nem szabad visszatérni a korábbi erőforrásokhoz, a sportág többségi tulajdonosa, a Liberty Media viszont fontolóra venné a váltást. Az árakon egyébként Todt is csökkentene, legutóbbi nyilatkozata során ugyanis elhintette, a most használt erőforrások „túlságosan drágák” a kisebb csapatoknak.

A Red Bullt irányító Christian Horner eközben továbbra is központinak érzi a motorhangok kérdését. Szerinte egyértelmű, hogy a következő érában ezen kellene javítani. „Ausztráliában egy 12 éves Minardinak volt a legjobb hangja, ami a maga idejében a legrosszabb hangú versenygépnek számított és reménytelenül versenyképtelen volt” – jegyezte meg cinikusan.

A jelenlegi érát uraló Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff (aki általában a stabilitás és a szabályok folytonossága mellett szokott érvelni) ezúttal hasonlóan vélekedett. Igaz, azt azért megjegyezte, hogy az eddig fontosnak tartott irányvonalaktól sem kell megszabadulni. „A múltban nem fordítottunk túl nagy hangsúlyt a hangra. Szóval, ha kombinálhatnánk ezeket a dolgokat, az nagyszerű lenne. Egy megfizethető technológia sok lóerővel és jó hanggal. Ez igazán jó lenne” – magyarázta.

Az Ausztrál Nagydíj rajtja (Fotó: XPB) Az Ausztrál Nagydíj rajtja (Fotó: XPB)

További tartalmak