A Renault meglepte ellenfeleit

Meglepte a riválisokat a Renault fejlődése: a Force India szerint sokkal jobb munkát végeztek a vártnál, Carlos Sainz pedig az egykörös tempójukat tartja meggyőzőnek. A csapat német pilótája, Nico Hülkenberg eközben „hosszú listát” tudna írni arról, mennyit javulhat még az autó …

Jolyon Palmer (Fotó: XPB) Jolyon Palmer (Fotó: XPB)



A franciák tavaly vágtak bele ismét a gyári szintű versenyzésbe, az első év azonban nem hozott komoly eredményeket, igaz, ők maguk sem számítottak áttörésre, hiszen hosszabb távú tervvel vágtak neki az F1-es kalandnak. Idén például máris tettek egy lépést a helyes irányba, hiszen ott vannak a középmezőny legjobb helyeiért zajló küzdelemben.

Bahreinben a kiugró időmérős szereplés után idei első pontjaikat is megszerezték, de Ausztráliában és Kínában sem sokkal maradtak le az első 10 helyezés egyikéről. Ez a javulás több közvetlen ellenfelet is meglepett. „Való igaz. A Renault fantasztikus munkát végzett a télen, sokkal jobbat, mint amire számítottunk. Rá kellett jönnünk, hogy ez egy komoly probléma” – mondta a franciák feltámadása kapcsán a Force India helyettes csapatvezetője, Bob Fernley.

„A tesztelés előtt úgy éreztem, a Williamsszel, a Toro Rossóval és a McLarennel fogunk négyes csatát vívni. A McLaren nem javult, a Renault viszont a helyükre lépett, és úgy érzem, egész évben ez lesz a helyzet. Egyelőre eléggé izgalmas a dolog: két csapat küzd az élen, és négy az üldözőbolyban. A Red Bull pedig valahol a semmi közepén van” – jelezte a brit szakember.

Sergio Péret és Nico Hülkenberg küzdelme (Fotó: XPB) Sergio Péret és Nico Hülkenberg küzdelme (Fotó: XPB)



A Toro Rosso pilótája, Carlos Sainz is kalapot emelt a rivális előtt. Ő elsősorban a Renault időmérős tempóját tartja kiemelkedőnek (Hülkenberg kétszer lett hetedik a kvalifikáción), de a hosszabb etapokon sem tartja őket lassabbnak saját csapatánál. „Úgy tűnik, rövid távon tudnak valami extrát. Talán a gumik, talán az aerodinamika jelenti a pluszt. Vagy valami más, ami nekünk hiányzik. A hosszabb etapokon hasonlóak, mint mi. Különösen jól bánunk a gumikkal ebben az évben. Kínában és Ausztráliában nagyon kíméletesen kezeltük őket, szóval lehet ebből az előny” – magyarázta.

Miközben az ellenfelek a csapatot dicsérik, Hülkenberg folyamatos javulásra ösztökéli a Renault-t, mondván hiába az eddigi fejlődés, még bőven van tér a gyorsulásra. A németnek „hosszú listája” van arról, miben fejlődhet még az istálló. „Minden relatív. Aki a 15. helyen van, vagy még hátrébb, annak sokkal rosszabb, de engem ez most nem érdekel. Én ülök az autóban, és nekem kell rávilágítanom arra, miben kell javulnia a csapatnak a fejlődés érdekében. Jó, hogy már ilyen tempóval rendelkezünk, de több területen is dolgoznunk kell. Úgy fest, nagyon sok lehetőség van ebben az autóban, és az alapok megfelelőek” – nyilatkozta.

A német többször kiemelte, külön öröm, hogy egy gyári csapat részese lehet, és dolgozhat annak felzárkóztatásán, egyelőre azonban még korainak tartja a nagy visszatéréssel és a győzelemmel kapcsolatos gondolatokat. „A struktúra rendben van, nem hiszem, hogy bármiben le lennénk maradva. De minden a részletekről szól, manapság ugyanis rengeteg különböző területet kell figyelniük a csapatoknak. Sokat kell dolgozni és rengeteg erőfeszítésre van szükség. Tényleg nagyon nehéz felzárkózni, és elérni a célt” – zárta gondolatát.

Nico Hülkenberg (Fotó: Charniaux / XPB Images) Nico Hülkenberg (Fotó: Charniaux / XPB Images)