Ellenvélemény: van, aki megtartaná a T-szárnyat

Miközben a Red Bull egyre hangosabban tiltakozik az elem ellen, a Haas csapatvezetője, Günther Steiner kiállt a T-szárnyak mellett. Szerinte kár lenne csak azért betiltani őket, mert az leszakadhatnak a versenygépekről, ez ugyanis más alkatrészekkel is előfordult már…

Romain Grosjean (Fotó: XPB) Romain Grosjean (Fotó: XPB)



A Red Bullt irányító Christian Horner a Bahreini Nagydíj második szabadedzése után indítványozta a T-szárnyak betiltását, mondván az elem biztonsági szempontból plusz kockázatot jelent, ráadásul a költségekre is rossz hatással van. Meglévő ellenérzéseit csak erősítette, hogy a gyakorláson a Valtteri Bottas autójáról leszakadó T-szárny rongálta meg Max Verstappen padlólemezét.

A kritika hatásosnak bizonyult, a sportág vezetői ugyanis tárgyalni fognak az elem sorsáról (ha biztonsági szempontból kockázatosnak minősül, az FIA még be is tilthatja használatát), melynek egyelőre támogatója is van. Günther Steiner legalábbis nem örülne, ha azonnali hatállyal el kellene távolítani a szárnyakat, elmondása szerint ugyanis a különböző csapatok felelőssége az, hogy az elemek megfelelően rögzítve legyenek a versenygépekhez.

Günther Steiner (Fotó: Bearne / XPB Images) Günther Steiner (Fotó: Bearne / XPB Images)



„Korábban is estek le elemek az autókról, az FIA-nak pedig a Mercedesszel kell megoldania ezt a problémát” – mondta a Motorsportnak a téma kapcsán. „A nevükben semmit sem mondhatok, mert nem tudom, miért esett le, de meg kell magyarázniuk a történteket az FIA-nak, a szövetség pedig dönteni fog. Bármelyik alkatrészről panaszkodhatnánk” – mutatott rá.

„Hány ember veszítette már el a vezetőszárnyát? Mi is ezek között voltunk a tavalyi szezonban, mégsem tiltották be a vezetőszárnyakat, hanem megerősítettük őket. A Toro Rossónak tavaly a kerekekkel voltak gondjai, de nem tiltották be az abroncsokat, hanem kijavították őket. Most ugyanez a helyzet. Csak azért, mert a T-szárnyról van szó, és valaki azt mondja, nem szereti ezeket az elemeket, még nem kell leszerelnünk őket” – szúrt oda a Red Bull csapatfőnökének.

Steiner kiemelte, az Ausztrál Nagydíj edzésnapját követően az FIA őket is figyelmeztette a T-szárny túlzott rezgésére, ezért az időmérő előtt változtatniuk kellett annak kialakításán (igaz, a Mercedes helyzete más, hiszen az ő szárnyuk függetlenül van felszerelve, lévén nem a cápauszonyon kapott helyet). „Nekünk is volt gondunk, és megkértek bennünket, hogy tegyük merevebbé a T-szárnyat. Nem féltünk, mert az elem sosem jelentett plusz biztonsági kockázatot. Az FIA nem örült, hogy ennyire hajlékony, ezért merevítenünk kellett” – zárta gondolatát.

Romain Grosjean és Max Verstappen (Fotó: XPB) Romain Grosjean és Max Verstappen (Fotó: XPB)