Musorujsag
Élő Eredmények

Fordulat a motorszabályok ügyében?

Auto Motor und Sport
Változtathat eredeti motorszabályokra vonatkozó tervein a Stratégiai Csoport – értesült az Auto Motor und Sport.
Motorok Fotó: xpbimages.com

A hat istálló képviselőit tömörítő testület hétfőn tartja következő ülését, melyen többek között a 2018-ra vonatkozó motorszabályokról is egyeztetnek. A német Auto Motor und Sport úgy tudja, az előzetes tervekhez képest fordulat várható e téren.

Éppen egy évvel ezelőtt tartották ugyanezen témában azt az ülést, melyen – hogy leszavazzák Bernie Ecclestone V6-os ikerturbós ötletét – kompromisszumos megállapodást kötöttek a gyártók, s bejelentették, két lépcsőben költségcsökkentési intézkedéseket tesznek. Első lépésként 2017-re 17 millió euróban határozták meg az erőforrások maximális árát, melyet aztán 2018-ra egészen 12 millió euróra csökkentenének. E terv részeként arról is döntöttek, hogy idén 4, jövőre viszont már csak 3 motort lehet használni egy szezon alatt.

Bernie Ecclestone már nem állhat elő újabb meredek ötletekkel, a motorok körüli vita azóta újra nyugvópontra jutott, és ahogy az lenni szokott, a jelek szerint most is elérkezett a korábbi ígéretek módosításának időszaka. A résztvevők mára alaposabban is átgondolták tervezetüket, és eredeti formájában már megvalósíthatatlannak tartják azt. Jelen állás szerint úgy fest, jövőre 21 futamból áll majd a bajnokság, ezt pedig valamennyi gyártó szerint szinte lehetetlenség lesz mindössze 3 erőforrással teljesíteni. Nem beszélve arról, hogy az ezen cél eléréséhez szükséges megbízhatósági fejlesztések sok pénzt emésztenének föl, a masszívabbra tervezett motorok pedig csak még nehezebbé válnának, még jobban megnehezítve ezzel a súlyproblémákkal már idén is szembesülő csapatok életét.

A négy motorgyártó ma már úgy látja, az évi három erőforrás bevezetésével valójában nem is csökkennének a kiadások, így a partnercsapatok sem kaphatnák olcsóbban a motorokat, melyeket az eddiginél is alaposabb teszteléseknek kellene alávetniük. „Ez nagyon sok pénz” – állapították meg a Mercedesnél és a Ferrarinál is.

Mindezek után a Stratégiai Csoport ülésén várhatóan egy kompromisszumos javaslatot fognak elfogadni: 2018-ban is négy erőforrást lehet majd használni, ám a gyártók azt partnereiknek három motor áráért fogják adni. Amennyiben ez valóban megvalósul, s a gyártók nem hajtják be a különbözetet rejtett költségek (például a különböző motormérnöki és -felkészítési szolgáltatások árának külön felszámítása) segítségével, a nem gyári istállók évi 5 millió dollárt is megspórolhatnak.

További tartalmak