Musorujsag
Élő Eredmények

Pérez: Oda a Mercedes motorelőnye, a Ferrari azonos szintet képvisel

Motorsport
Már sem a Ferrarival, sem a Renault-val szemben nincs meg a tekintélyes motorelőnye a Mercedesnek Sergio Pérez szerint.
Valtteri Bottas és Sebastian Vettel (Fotó: XPB) Valtteri Bottas és Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

Nem jelent már akkora előnyt Mercedes-erőforrást használni, mint a jelenlegi motorformula első éveiben. A csillagos márka 2014 óta ezen a téren is kiemelkedett, és sikersorozatának egyik kulcsát is a mindenkiénél erősebb és hatékonyabb erőforrása jelentette. Csakhogy azóta már több gyártó is rátalált a helyes ösvényre, 2017-re pedig a módosító pontok rendszerét is eltörölték, így a fejlesztésekre is nagyobb lehetőség nyílt.

Sergio Pérez szerint ez a motorok közötti különbségeket is csökkentette. „Határozottan úgy gondolom, hogy a Ferrari azonos szinten áll a Mercedesszel, és már nagyjából a Renault is ott van. Egyedül a Hondával szemben élvezünk komolyabb előnyt” – állapította meg a Force India versenyzője.

Hogy ilyen tekintetben valóban összerázódott a mezőny, azt a Mercedes és a Ferrari szoros csatája mellett a középmezőny változatos küzdelmei is igazolják. Miközben az előző években a Williams és a Force India számára komoly előnyt jelentett a Mercedes hajtóegysége, idén a Haas, a Toro Rosso vagy a Renault eltérő erőforrásokkal is képes ugyanolyan vagy akár jobb teljesítményre.

Sergio Péret és Nico Hülkenberg küzdelme Bahreinben (Fotó: XPB) Sergio Péret és Nico Hülkenberg küzdelme Bahreinben (Fotó: XPB)

Pedig Pérez úgy véli, idén nem csökkent, inkább nőtt a motorok szerepe. „Az erőforrások még fontosabbá váltak, mint a múltban, mert sokkal több időt töltünk padlógázon, és tavaly a visszanyert energia mennyisége is sokkal kevesebb volt. A Ferrari és a Renault nagy előrelépést tett, és már utolérték a Mercedest.”

Ha teljesítményben nem is olyan nagy már a különbség, bizonyos szempontból azért még mindig a Mercedes van fölényben: ők az egyetlen motorgyártó, amelynek nem volt még szüksége idén a meghatározó motorkomponensek (V6-os motor, turbófeltöltő, ERS-rendszerek) tervezettnél előbbi cseréjére, miközben a Ferrari és a Renault már végrehajtott kényszerű cseréket, melyek miatt erősen kétséges, hogy megúszhatják-e büntetés nélkül, négy motorral a szezont.

További tartalmak