Musorujsag
Élő Eredmények

Három turbó négy verseny alatt – miért nem aggódik a Ferrari?

Sky Sports, ESPN, Speedweek
Már csak egyszer cserélhet büntetlenül turbót a Ferrari 2017-ben, ám ez kicsit sem aggasztja őket. De mi állhat az újabb csere hátterében?
Kimi Räikkönen (Fotó: XPB) Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)

A pályán eddig jól teljesített a Ferrari Szocsiban, ám a szabadedzések előtt az FIA által kiadott lista már nem festett ennyire jó képet róluk. A Scuderia bahreini két cseréje után péntekre Szocsiban is új turbót épített Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen autójába – már a harmadikat. Négy egység használható büntetlenül, így erősen kérdésesnek tűnik, hogyan fogják büntetlenül megúszni a 2017-es szezont.

Egyelőre azonban úgy tűnik, ők aggódnak emiatt a legkevésbé. „Nem hiszem, hogy okunk van az aggodalomra” – nyilatkozta Sebastian Vettel. „Természetesen nem terveztük ezt a szezon elején, de a másik két turbót is használni fogjuk még. Megvan az alapos okunk a cserére, de amennyire én tudom, nincs nagy probléma.”

Ahogy Vettel is említette, az eddig használt turbóik is működőképesek, azaz a rendszerbe került három egységükkel még jó ideig gazdálkodhatnak. Az persze nagy kérdés, ha minden rendben az előző példányokkal, miért volt szükség a cserére. Válasz pedig erre továbbra sem érkezett a csapattól.

Sebastian Vettel (Fotó: XPB) Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

Luigi Fraboni motormérnök az FIA pénteki sajtótájékoztatóján mindenesetre hangsúlyozta, stratégiai okok vezérelték döntésüket. „Az első versenyeken szembesültünk kisebb gondokkal, melyeket kielemeztünk. Az eddigi cserék a turbó és a motor terén elővigyázatosságból történtek. Most egy stratégiai szempontból meghatározó szakaszában vagyunk az évnek, és nem szeretnénk hibát véteni. Mi csak azt nézzük, hogy minden egyes elem esetében négyen belül kell maradnunk a szezon végéig” – magyarázta az olasz.

Ennek következtében azonban a gyártó fejlesztési lehetőségei korlátozottak a folytatásban: minél több azonos részegységet használnak most, annál kevesebb újat vethetnek be később. A vörösök tehát csupán egy új, a mostanitól eltérő turbót használhatnak a hátralévő időszakban. „Természetesen ha három turbót használsz, már csak egy marad. Ha fejlesztésünk lesz, ezt az egyet használhatjuk fel erre. De számunkra ennek most stratégiai szempontból volt jelentősége” – jelentette ki sejtelmesen Fraboni.

További tartalmak