A Red Bull nem megy Le Mans-ba

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko kijelentette, a cég nem kíván versenycsapatot indítani Le Mans-ban, és főszponzorként sem óhajt szerepet vállalni a sportautózásban. Ami a jövőt illeti, egyelőre úgy érzik, a királykategóriában sem maradnának mindenáron…

Red Bull (Fotó: Charniaux / XPB Images) Red Bull (Fotó: Charniaux / XPB Images)



A bikások két csapattal is képviseltetik magukat a királykategóriában, és más jelentős sorozatokban is szerepet vállalnak, a világ leghíresebb – és legrangosabb – megbízhatósági versenyén azonban nem találkozhatunk a nevükkel. És ez feltehetően a következő években is így lesz, a Red Bull ugyanis nem érdeklődik különösebben a megmérettetés és a WEC-széria iránt.

Ezt maga Marko jelentette ki, amikor a lehetséges szerepvállalásról kérdezték. „Ha megnézzük, a költségek nagyon magasak a bajnokságban, de csak egy futam van, ami számít, és amit komolyan közvetítenek” – nyilatkozta az El Confidencialnak utalva magára a 24 órás viadalra. Ezt követően gyorsan azt is megkérdezték, főtámogatóként, egy nagyszabású együttműködés keretén belül. Válasza ebben az esetben is egy egyértelmű nem volt.

Christian Horner és Helmut Marko (Fotó: xpbimages.com) Christian Horner és Helmut Marko (Fotó: xpbimages.com)



Egyelőre a Forma–1-es szerepvállalással kapcsolatban is tiszták a terveik. 2020-ig mindenképpen a mezőny tagjai lesznek, utána viszont „elgondolkodnak” a folytatáson, ha nem „megfelelően” módosulnak a motorszabályok. „Az ötlet nagyon egyszerű: 1000 lóerős motorokat akarunk egyszerű, egységesített energia-visszanyerővel és akkumulátorokkal, a fejlesztésük pedig nem kerül többe 15-20 millió eurónál” – vázolta fel elképzelését.

„Hangosnak kell lenniük, és lehetővé kell tennünk, hogy a pilóták jelentsék a különbséget. Meg kell oldanunk, hogy az olyan független cégek, mint az Ilmor és a Cosworth szerepet vállalhassanak, hogy ha akarjuk – vagy ha például a McLaren akarja –, akkor használhassuk az erőforrásaikat” – magyarázta, majd kiemelte, ha ez nem válik lehetővé, a Red Bull hátat fordíthat az F1-nek.

„Igen” – mondta. „Legutóbb a Mercedes nem adott nekünk erőforrást, és a Ferrari sem. És a Renault-t is csak Ecclestone kényszerítette rá, hogy adjon. Egyenlő helyzetbe szeretnénk lenni, olyanban, melyben a gyártók nem zsarolhatnak bennünket” – hangsúlyozta. Ezt egyébként nemrég a Red Bull birodalom első embere, Dietrich Mateschitz is elmondta, amikor a 2020 utáni motorszabályokról és a cég motorsportbéli jövőjéről kérdezték.

Daniel Ricciardo (Fotó: XPB) Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)