„Jenson, barátom! Biztosra veszem, hogy a futam előtt hallani akartad a hangom. Csak sok szerencsét akarok kívánni neked. Figyelünk a TV-ben, tegnap pedig fantasztikus voltál! Barátom, érezd jól magad, és légy szíves vigyázz az autómra” – „Ó, köszönöm! Rendben. Bele fogok pisilni az autódba” – „Ne! Kérlek, ne! Nagyszerű voltál tegnap! Remek munkát végeztél” – „Te is, haver. Te is. Legyen jó futamod” – így hangzott az indianapolisi 500 mérföldesre készülő Alonso, és a monacói rajtot váró Button „beszélgetése”. A futam aztán egyiküknek sem alakult túl jól…
„Az első gumik túlmelegszenek a bemelegítő körön. Nem tudom, meddig tarthatom életben őket, de az biztos, hogy túlmelegszenek” – a rajtrácson Lewis Hamilton nem gondolta volna, hogy túl hosszú első etapot fut majd, végül mégis sikerült 46 körösre nyújtania az ultralágyas szakaszt.
„Mindig, amikor keményebben nyomom, majdnem a falban kötök ki, annyira nehéz vezetni ezt az autót. Nincs tapadás!” – panaszkodott Marcus Ericsson, kinek futama végül ironikus módon pont a gumifalban ért véget…
„Ó, ez fájdalmas” – állapította meg a versenyzéshez fél év után visszatérő Button, miután az első kiállást követően beragadt Pascal Wehrlein mögé.
„Cserélünk?” – „Gyere ki Kimi! Gyere ki, gyere ki” – kapta meg az utasítást a Ferraritól Kimi Räikkonen, aki a kerékcsere előtt még vezette a versenyt, Sebastian Vettel azonban elé tért vissza a saját kiállását követően. A futam után hosszas vita vette kezdetét, vajon a vörösök „belenyúltak-e” a sorrendbe, hogy a bajnokságban jobban álló pilótának kedvezzenek.
„Daniel már volt kinn?” – „Igen Max. Sajnos mindkettőtöket átugrotta” – „Micsoda kib***ott, elb***ott katasztrófa” – Verstappen egyértelművé tette, hogy nem örül a ténynek, miszerint csapattársa megszerezte a harmadik helyet Valtteri Bottastól. A pozíciót, amire ő is pályázott volna…
„Jól vagy?” – „Igen, de nyilvánvalóan jobban lennék, ha ki tudnék szállni” – miután Button elrontotta előzési manőverét, Wehrlein autója oldalára pattant, és így ütközött a gumifalnak. Ijesztő pillanat volt, melyben sok szurkolóban megfagyott a vér, a német kissé szarkasztikus üzenetét hallva azonban mindenki megnyugodott. Pár pillanattal később pedig Wehrlein is kiszállhatott a roncsból.
„Srácok, tényleg azt akarjátok, hogy ütközzek? Fejezzük be a b***akodást, 100%-osan koncentrálnom kell” – kért rádiócsendet Pérez, majd pár kör múlva ütközött Danyiil Kvjattal…
„Ha kényelmesen érzed magad az autóban, akkor Strat 6…” – „Ez kényelmesnek tűnik?” – a versenymérnök, Tony Ross alacsonyabb motormód alkalmazását kérte Bottastól, ő viszont meglehetősen egyértelmű választ adott.
„Igen, igen, igen, igen, igen, igen! Mindent beleadtam abban a két körben a régi gumikon. Grazie” – Vettel győzelmi mámorában rámutatott a kulcsmomentumra, melynek köszönhetően elorozhatta a győzelmet csapattársától, Räikkönentől.