Musorujsag
Élő Eredmények

Hat percig fejre állva, tehetetlenül – újabb részletek Wehrlein bukásáról

Auto Motor und Sport
Két héttel ijesztő monacói felborulása után újabb részleteket árult el Pascal Wehrlein a balesetről.
Jenson Button és Pascal Wehrlein ütközése (Fotó: Formula1/Twitter) Jenson Button és Pascal Wehrlein ütközése (Fotó: Formula1/Twitter)

A legfontosabb: Pascal Wehrlein Kanadában van, és nem csak nézőként érkezett a hétvégi verseny helyszínére. A német versenyző két hete a Monacói Nagydíj 57. körében Jenson Buttonnel ütközött az alagút előtti jobbosban, mégpedig olyan szerencsétlenül, hogy Sauberje a két baloldali kerekére dőlve támaszkodott neki tetejével a gumifalnak.

„A felső légbeömlőn lévő fedélzeti kamera teljesen beragadt a Tecpro-falba. A sisakom közvetlenül érintette a fal szélét” – mesélte Wehrlein az esetről. „Az egyetlen zavaró azt volt az egészben, hogy nem tudtam magamtól kiszállni. Próbálkoztam kinyomni magamat, de nem ment. A fék egy kicsit füstölt, de a pályabírók tűzoltó készülékekkel állták körbe az autót, ezért biztonságban éreztem magam. Eléggé nyugodt voltam.”

Wehrleinnek hat percet kellett oldalra dőlt autójában ücsörögnie, miközben egyrészt arra várt, hogy a felborításához elegendő pályabíró érkezzen a helyszínre, másrészt pedig az orvosra, aki megbizonyosodott arról, hogy nincs komoly sérülése. „Én nem éreztem ilyen soknak. De világos volt számomra, hogy nem akarnak egyszerűen csak úgy ledobni. Sérülés esetén ez csak rontott volna a helyzeten.”

Pascal Wehrlein (Fotó: XPB) Pascal Wehrlein (Fotó: XPB)

Az óvatosság már csak azért is indokolt volt, mert Wehrlein év elején csigolyasérülést szenvedett, ami akár ki is újulhatott volna. Szerencsére nem így történt. A futamot követő héten újabb orvosi vizsgálatra ment, melyen megállapították, nincs oka kihagyni a következő versenyt. „Ellenőriztettem magam, hogy biztosra menjek, nem tört el újra semmim. De semmiség volt. Természetesen nagyon örülök ennek. A hátam kibírta, újra százszázalékosan fitt vagyok, emiatt tehát nem kell aggódnom.”

Csapata formája miatt viszont már van miért. A Sauber nem teljesen értette, miért voltak annyira gyengék Monacóban, ahol meggyűlt a bajuk a gumikkal, ráadásul újításaik sem működtek. Nagy kérdés, ezúttal fognak-e. „Montrealban elég sokat számít a motor, ami számunkra hátrány lehet. De a legfontosabb, hogy megértsük az új csomagunkat. Monaco nem a legjobb helyszín volt az újítások kipróbálására” – vélekedett a csapat összes eddigi pontját jegyző tehetség.

További tartalmak